آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۳۵
سیاست
۲

مردم مشکلات موجود را از چشم نمایندگان می بینند

شاید «انتخابات دور یازدهم مجلس شورای اسلامی» یکی از گزاره های تاثیرپذیر از اعتراض های آبان 98 باشد. با این حال تجربه ثابت کرده است که میزان مشارکت مردم در هر انتخابات معمولا در چند هفته منتهی به آن مشخص می شود. مسعود رضایی، نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت وگو با «اعتمادآنلاین» معتقد است که «با توجه به مشکلات اقتصادی و سیاسی و اعتراضاتی که نسبت به این اوضاع و احوال در کشور وجود دارد، باید تلاش کرد تا انگیزه لازم برای مشارکت مردم در انتخابات ایجاد شود.» رضایی گفته «مردمی که در انتخابات مجلس دهم و ریاست جمهوری دوازدهم شرکت کردند، امید و آرزوهایی داشتند که برای تحقق آن انتظارات در انتخابات شرکت کردند اما متاسفانه به دلایل مختلف مطالبات مردم برآورده نشد.» با این حال به گفته رضایی پس از نزدیک شدن به پایان کار مجلس دهم و گذشت بیش از نیمی از عمر دولت دوازدهم مردم احساس می کنند تغییری در بهبود اوضاع جامعه رخ نداده و فضای کشور از نظر اقتصادی دچار پیچیدگی های بیشتری شده است. البته این نماینده عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بخش اعظمی از عدم موفقیت نمایندگان امید را متاثر از فضایی می داند که در آن حضور دارند؛ یعنی فضایی که نمایندگان در آن قرار گرفته اند فضایی نیست که انتظارات جامعه اصلاح طلب را محقق کند.

او معتقد است که رد صلاحیت های گسترده از سوی شورای نگهبان نیز باعث شد که هنگام بستن لیست انتخاباتی در سال 94 تعداد اصلاح طلبان به اندازه ای نباشد که بتواند لیست اصلاح طلب را تکمیل کند و چون انتظارات و توقعات مردم از انتخابات برآورده نشده است، جامعه عقب گرد داشته و مردم می گویند سران اصلاحات نتوانسته اند افراد مناسبی را به مجلس بفرستند و آنها را متهم به کم کاری می کنند.

این نماینده مجلس همچنین گفت: «مدام مشکلات موجود را صرفا از چشم نمایندگان مجلس می بینند، بنابراین چون معترضند از انتخابات رویگردان شده اند.»