آرشیو شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۴
حوادث
۱۰

توضیح سازمان غذا و دارو درباره «وجود قرص و کپسول در محصولات غذایی»

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: وجود قرص و کپسول کاملا سالم و دست نخورده و بدون تغییر رنگ یا تغییر در قوام آن، در فرآورده های غذایی جهت تخریب وجهه کل صنعت غذا و شکلات کشور به عنوان یک صنعت پیشرو هدف گذاری شده است.

به گزارش سازمان غذا و دارو، کیانوش جهانپور درباره وجود قرص و کپسول در کیک و ویفر و برخی فرآورده های غذایی افزود: این موارد به صورت عمدی و بعد از تولید و در سطح عرضه به انحای مختلف در برخی بسته ها قرار گرفته و شرکت تولیدی خاصی هم هدف این اقدام خرابکارانه قرار نگرفته است.

جهانپور ادامه داد: آنچه مشخص است قرص و کپسول بعد از خط تولید و در سطح عرضه و در اقدامی خرابکارانه، هدفمند و سازمان یافته به بسته بندی تعدادی از محصولات وارد شده و مشکلی در سطح خطوط تولید و بسته بندی و حتی عرضه کلان از مسیر شرکت های پخش مجاز و رسمی مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: تنها مرجع اظهار نظر در مورد محتوای این قرص و کپسول ها، آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و داروست و تا این لحظه گزارشی از وجود داروهای مخدر یا قرص برنج در نمونه های ارسالی نداریم. داروهای بررسی شده اغلب داروهای خانگی از جمله استامینوفن، بروفن، ستیریزین، هیدروکسی زین، متوکلوپرامید و حتی بلیستر خالی بوده و به نظر می رسد ایجاد رعب و وحشت و تخریب وجهه صنایع غذایی به طور عام مورد هدف بوده است.

گفتنی است، در روزهای پایانی هفته گذشته، تصاویری از وجود قرص و کپسول در کیک های خوراکی تولید برخی کارخانجات ایرانی در استانهای سیستان و بلوچستان و هرمزگان در فضای مجازی منتشر شد که بررسی های صورت گرفته توسط نهادهای مسئول، واقعی بودن این گزارش ها را تایید کرد.