آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۵۶
شهرستان ها
۷
یادداشت خبرنگار

پیاده رو در تصرف بازاریان

در شهر ما صبح وقتی کرکره ها بالا رفت بخش اعظمی از پیاده روها محل تردد عابران به تدریج با بساط اسباب و اثاثیه و در اشغال و تصرف برخی بازاریان درمی آید.

در سال های اخیر هرچند دستفروشان شهر ما در بازارهای هفتگی و محلات ساماندهی شده اند اما به علت رکود و کسادی بازار عده ای از بازاریان با به کارگیری افراد بیکار و یا شاگرد مغازه و در اختیار گذاشتن اجناس پیاده رو جلوی مغازه را اجاره می دهد تا افراد به دستفروشی بپردازند که موجب سد معبر می شوند و به علت تراکم جمعیت تردد در برخی نقاط شلوغ شهر ما را با مشکل مواجه می سازند و مردم بالاجبار با تغییر مسیر از طول خیابان می گذرند که ضمن ایجاد ترافیک، همواره جان عابران در معرض خطر قرار دارد.

از نکات بسیار مهم در صورت اعتراض عابر نسبت به سد معبر، مغازه دار طلبکار می شود و اظهار می کند که ایهاالناس ما اختیار جلوی مغازه خود را هم نداریم.

جا دارد شهرداری و مجامع امور صنفی با چاپ بروشور، برگزاری کلاس توجیهی و نصب بنرها در سطح شهر آموزش های لازم را به این گونه افراد بدهند که پیاده روها به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی تعلق ندارد و با فرهنگ سازی جلوی مزاحمت های افراد متخلف که سبب بی نظمی و گاها موجب درگیری لفظی یا فیزیکی می انجامد، گرفته شود تا مردم با آسایش و آرامش و بدون دغدغه در بازار تردد نمایند.

ساری- خبرنگار کیهان