آرشیو دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸، شماره ۴۵۳۷
جامعه
۱۳
سلامت

نهادهای امنیتی در جست وجوی جاسازکنندگان قرص در کیک

گروه اجتماعی: بحث درباره کیک های آلوده یا همان کیک هایی که داخلش قرص های مختلفی رویت شده بود، ادامه دارد. حالا علاوه بر مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فرمانده نیروی انتظامی نیز گفته است نتایج تحقیقات درباره کیک های آلوده به زودی اعلام می شود. این در حالی است که سعید نمکی، وزیر بهداشت درباره آخرین وضعیت پیگیری پرونده کیک های آلوده با بیان اینکه خوشبختانه در این رابطه تا این لحظه مورد نامطلوبی از مسمومیت یا عارضه نداشتیم، گفت: این موضوع یک بحث امنیتی است و وزارت بهداشت با همکاران امنیتی و اطلاعاتی در حال ردیابی شبکه های آن هستند. بر اساس آنچه ایسنا از سخنان نمکی منتشر کرده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفته است: این اتفاق بیرون از چرخه تولید و حتی توزیع رسمی انجام شده است. این موضوع یک بحث امنیتی است و گروهی به شکل سازمان یافته برای تخریب اذهان عمومی و فلج کردن صنعت موفق مواد غذایی کشور به ویژه صنعت کیک و شکلات مملکت اقدام کرده اند.

او همچنین در این باره افزوده است: در این زمینه همکاران وزارت بهداشت، با همکاران امنیتی و اطلاعاتی در حال ردیابی این شبکه ها هستند. البته خوشبختانه تا این لحظه مورد نامطلوبی از مسمومیت یا عارضه نداشتیم و امیدواریم با تلاش شبانه روزی تیم های مختلفی که در این زمینه کار می کنند، بتوانیم شبکه ای را که در این زمینه اقدام کرده شناسایی کرده و خاطر مردم را از این بابت راحت کنیم.

در همین حال ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه افق در خصوص موضوع اخیر خبر جاساز کردن قرص در کیک ها گفت: این نوع کیک های مشکوک از زنجیره های رسمی و در هیچ کارخانه ای مشاهده نشده است، ضمن اینکه در پروسه پخت کیک با حرارت بالا چنین موضوعی شدنی نیست و مردم نگران نباشند ضمن اینکه آگاهی کامل داشته باشند، وزارت بهداشت ضمن بررسی این موضوع، از مردم می خواهد که دقت لازم را داشته باشند و به زودی منشا این نوع کیک های مشکوک شناسایی شده و اطلاعات کامل در اختیار مردم قرار می گیرد.