آرشیو دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۰
شهرستان ها
۷

1100 تاکسی فرسوده در همدان نوسازی می شود

همدان- خبرنگار کیهان: نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از نوسازی یک هزار و 100 تاکسی فرسوده در همدان خبر داد و گفت: هزینه نوسازی تاکسی های فرسوده همدان 55 میلیارد تومان است.

حمیدرضا حاجی بابایی در شورای برنامه ریزی استان با اشاره به اینکه صندوق کارآفرینی امید تا سقف 100 میلیارد ریال برای تامین اعتبار نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری در حوزه تاکسیرانی را متعهد شده است افزود: به 70 نفر از متقاضیان وام 4 درصد اعطا می شود که این امر می تواند 100 شغل پایدار در استان ایجاد کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وجود این تعداد تاکسی فرسوده در شهر علاوه بر ایجاد آلودگی و نابودی محیط زیست، چهره شهر را برای شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی ناخرسند می سازد.

وی با بیان اینکه استان همدان می تواند در سال 99 قریب به 3 هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی را جذب کند یادآور شد: برای احداث قطار شهری باید شهرداری ورود کند.

حاجی بابایی از تخصیص 350 میلیارد تومان برای راه اندازی قطار ریلی همدان- سنندج خبر داد و گفت: باید برای احداث قطار زنجان به همدان مساعدت های لازم انجام گیرد.

در ادامه استاندار همدان خطاب به همه مدیران استانی، گفت: به هیچ عنوان نمی پذیرم مدیری برنامه سه ساله استان را نادیده گیرد زیرا این سند برای نگاه کردن به آن نوشته نشده و باید توسط مدیران اجرایی شود.

سیدسعید شاهرخی واگذاری پروژه های دولتی به بخش خصوصی، فروش اموال مازاد دولتی و استفاده بهینه از فضاهای دولتی را از موضوعات مهم استانی عنوان کرد و گفت: برخی از دستگاه ها به صورت بخشی عمل می کنند و حاضر به واگذاری اموال مازاد نیستند اما باید این اموال شناسایی و به فروش برسد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران و نمایندگان می توانند با پیگیری های مستمر بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبارات ملی را جذب کنند.