آرشیو دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۰
حوادث
۱۰

انتقاد رئیس بسیج جامعه پزشکی از واردات تجهیزات پزشکی با تکنولوژی ساده

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با تاکید بر لزوم آنالیز خدمات پزشکی قابل ارائه در کشور گفت: آفت بزرگ کشور در حوزه تجهیزات پزشکی، ورود تمام تکنولوژی ها به کشور بدون بررسی کافی زیرساخت ها است.

به گزارش ایسنا، ابراهیم متولیان در رویداد استارتاپی نوآوری فناورانه در توسعه سلامت امن، با اشاره به نقش فناوری در حوزه سلامت اظهار داشت: ما در شرایط تحریم راهی نداریم جز اینکه خودمان در حوزه سلامت، محصول را تولید کنیم و فناوری تولید فناوری را به دست آوریم، شعارهای بسیاری در این حوزه تا به حال داده شده است که عملی نشده اند و تلاش وزارت بهداشت این است که این شعارها را به واقعیت تبدیل کند و استانداردهای تجهیزات پزشکی و تولیدات دارویی ما به سطح جهانی برسد.

متولیان با اشاره به اهمیت اقتصاد سلامت افزود: وزارت بهداشت موظف است اطلاعات درست کشور را در اختیار صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی بگذارد. متاسفانه بسیاری از کارخانه ها به دلیل بی توجهی به اقتصاد سلامت ورشکسته شدند؛ از طرفی ما بسیاری از تجهیزات پزشکی با تکنولوژی ساده را وارد می کنیم و باید این محصولات را تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه فناوری ها باید به اقتصاد سلامت کمک کنند، گفت: شرکت های دانش بنیان کشور باید فناوری و تجهیزات خود را بر اساس کشش بیمه ها و بازار کشور طراحی و عرضه کنند. تدوین و به روزرسانی گایدلاین های ارائه خدمات پاراکلینیکی از نکات بسیار مهم است که منجر به کاهش هزینه ها خواهد شد. نباید پزشک بدون معاینه کافی و گرفتن شرح حال دقیق از بیمار اقدام به تجویز خدماتی مانند سونوگرافی و ام ار آی کند.