آرشیو چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۲
شهرستان ها
۷

4 واحد صنعتی منطقه آزاد اروند به چرخه تولید بازگشت

مدیرعامل شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاداروند گفت: چهار واحد صنعتی در شهرهای آبادان و خرمشهر که به دلیل مشکل مالی ورشکست شده و نیمه فعال بودند بار دیگر به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

کمال رضایی افزود: شرکت توسعه و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند برای راه اندازی مجدد این چهار واحد 119 میلیارد و 500 میلیون ریال سرمایه گذاری کرد.

وی محصولات تولیدی این واحدهای صنعتی را کربورسیلیسیم، آلومینیم، محصولات سلولزی، قیر و تولید سازه های فلزی اعلام کرد و افزود: شرایط تحریم ، نوسان شدید ارز، کمبود منابع نقدینگی و منابع مالی از مهم ترین عوامل رکود و جاماندن این واحدها از چرخه تولید بود.

رضایی احیای واحدهای صنعتی نیمه فعال در آبادان و خرمشهر را راهکار رسیدن به اهداف رونق تولید در منطقه آزاد اروند دانست و اظهار داشت: میزان اشتغال زایی به وجود آمده با احیای مجدد این واحدهای صنعتی 186 نفر اعلام شده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل ونقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.