آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۵۷
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

سفیر انگلیس به تهران برمی گردد

  خبر اول اینکه، ایرنا خبر داده که «راب مک ایر» سفیر انگلیس در تهران با اطلاع قبلی و طبق ضوابط از ایران خارج شده است. بر اساس پروتکل های دیپلماتیک، هر سفیر و نماینده دیپلماتیکی می تواند با ارائه یادداشت برای مرخصی یا هر کار دیگری به کشورش برود. سفیر انگلیس در تهران که در تجمع شنبه شب گذشته در مقابل دانشگاه امیرکبیر حاضر شده بود، برای دقایقی بازداشت شد. با این حال یک سخنگوی وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که سفیر این کشور در تهران در سفری از پیش برنامه ریزی شده به لندن بازگشته است. به گفته وی، راب مک ایر قصد بازگشت به تهران را دارد.

عذرخواهی مجری شبکه افق از مردم

  خبر دیگر اینکه، واکنش‎ها به مجری شبکه افق آنقدرها زیاد بود که در کمتر از دو روز او را وادار به عذرخواهی کرد. در فیلم 38 ثانیه ای که از صحبت‎های زینب ابوطالبی در ویژه برنامه انتقام سخت در شبکه افق، در شبکه‎های مجازی منتشر شد او در بخشی از آن گفت که «اگر کسی اعتقاد ندارد جمع کند برود، اگر هم اعتقاد دارد باید جدی وارد میدان عمل شود.» همین دو جمله کافی بود که کاربران فضای مجازی به انتقاد ازاو پرداخته و تعداد زیادی از چهره‎های سیاسی و حتی همکاران ابوطالبی در رسانه ملی هم نسبت به آن واکنش نشان دادند. زینب ابوطالبی دیروز به قصد عذرخواهی از مردم، فیلمی از خود منتشر کرد و خطاب به مردم گفت:«بابت تشنج و عدم امنیت روانی که به شکلی ناخواسته براثر یک سوء تفاهم از برخی جملات، برای همه هموطنانم اتفاق افتاده، عذرخواهی می کنم.» او در مورد زمان پخش این برنامه هم اینگونه توضیح داد: «این فیلم برای 16 دی ماه بود، یعنی روز تشییع حاج قاسم سلیمانی درتهران.»

آلبانی دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرد

  دست آخر اینکه، منابع خبری روز گذشته گزارش داده اند آلبانی دو دیپلمات ایرانی را اخراج کرده است. به گزارش فارس، گزارش ها حاکی است دبیر سوم و کاردار فرهنگی ایران در سفارت ایران در تیرانا اخراج شده اند. آلبانی سال گذشته هم سفیر و یک دیپلمات ایران را به بهانه «فعالیت های غیرقانونی» اخراج کرد. آلبانی مدت هاست به پایگاه بیش از 2 هزار نفر از منافقین تبدیل شده است.