آرشیو پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۳
صفحه آخر (جهان)
۱۲

پیش بینی مراکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از قطعی بودن پیروزی حماس در انتخابات کرانه باختری

ارزیابی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی نشان می دهد در صورتی که در کرانه باختری فلسطین، انتخابات برگزار شود، جنبش حماس به پیروزی خواهد رسید.

آخرین انتخابات پارلمانی یکپارچه فلسطینی ها در سال 2006 برگزار شد. آن انتخابات با پیروزی قاطع جنبش مقاومت حماس به پایان رسید، اما آمریکا و کشورهای غربی از پذیرش نتایج آن خودداری کردند. رژیم صهیونیستی با بازداشت نمایندگان عضو حماس، عملا مجلس قانونگذاری فلسطین را با مشکل مواجه کرد. علاوه بر این، نوار غزه تحت محاصره کامل رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

در شرایط کنونی، محمود عباس اعلام کرده به دنبال برگزاری انتخابات عمومی در کرانه باختری، نوار غزه و قدس است. البته وی تاکید کرده که رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در شهر بیت المقدس مخالف است و اعلام زمان برگزاری انتخابات منوط به جلب موافق تل آویو است.

در این راستا، دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) با تحلیل وضعیت موجود به این نتیجه رسیده که اگر در کرانه باختری انتخاباتی برگزار شود، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، در آن به پیروزی خواهد رسید. روزنامه یدیعوت آحارونت گزارش داده این ارزیابی در ضمن گزارش های برآوردی سالانه «امان» برای سال 2020 آمده است. این گزارش روز سه شنبه (24 دی) پس از یک هفته تاخیر منتشر شد.

این نهاد نظامی صهیونیستی همچنین از کناره گیری«محمود عباس» از ریاست تشکیلات خودگردان ابراز نگرانی کرده چرا که عباس به آنچه امان آن را «مقاومت خشن» نامیده، اعتقادی ندارد. امان معتقد است که حماس همچنان دنبال آتش بس طولانی مدت با اسرائیل در غزه است و به موازات این امر، توان نظامی خود از جمله کسب موشک هایی با دقت اصابت بیشتر را جهت آمادگی برای جنگی احتمالی، تقویت می کند.