آرشیو شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۴
شهرستان ها
۷

تعطیلی یک واحد صنعتی آلاینده در آرادان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آرادان گفت: یک واحد تولید سولفات سدیم در ناحیه صنعتی سیدآباد این شهرستان به دلیل آلایندگی تعطیل شد.

جواد شاه حسینی اظهار داشت: در پی کنترل و پایش شبانه روزی ماه های اخیر کارشناسان محیط زیست از واحدهای صنعتی مستقر در آرادان، واحد صنعتی تولید سولفات سدیم به عنوان واحد آلاینده شناسایی و به این واحد اخطار رفع آلایندگی داده شد.

وی ادامه داد: واحد آلاینده تولید سولفات سدیم در ناحیه صنعتی سید آباد با وجود اخطاریه های زیست محیطی صادر شده و اعطای مهلت زمانی مناسب برای رفع نواقص و مهار کامل آلاینده ها همچنان به فعالیت توام با آلودگی خود ادامه داد که منجر به تعطیلی واحد شد.

شاه حسینی بیان کرد: فعالیت این واحد صنعتی به دلیل نصب نکردن سیستم های کنترل آلاینده های هوا با انتشار ذرات و غبار همراه بود که به منظور جلوگیری از هرگونه اثرات سوء ناشی از فعالیت، در اخطاریه ای از ادامه فعالیت آن ممانعت شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آرادان تصریح کرد: فعالیت واحد تولید سولفات سدیم ضمن آلودگی هوا، موجب اعتراض واحدهای صنعتی همجوار و شهروندان آرادان نیز شده بود.    

 شاه حسینی خاطر نشان کرد: ادامه فعالیت واحد منوط به خریداری، نصب و به کارگیری سیستم های کنترلی متناسب با ظرفیت تولید خواهد بود.

دوم دی امسال به دلیل شدت آلودگی هوا 35 واحد تصفیه دوم روغن ، ریخته گری و ذوب در مناطق غربی استان به دلیل آلایندگی در مدت محدود تعطیل شده بود.

ششم مرداد امسال نیز اندازه گیری شبانه آلاینده های واحدهای صنعتی شهرستان آرادان منجر به معرفی 2 واحد تولیدی آلاینده به مراجع قضائی شد.

شهرستان آرادان با دست کم 15 هزار نفر جمعیت در غرب استان سمنان قرار دارد.