آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۶
اقتصادی
۴

وعده یک مسئول: لوازم خانگی تا پایان سال گران نمی شود

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: در شش ماه دوم سال، قیمت لوازم خانگی و آشپزخانه ثابت مانده و بعید است که افزایش قیمتی تا پایان سال داشته باشیم.

فریدون نصیری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت و قیمت لوازم خانگی و آشپزخانه در نیمه دوم سال اظهارداشت: در شش ماه دوم سال، قیمت لوازم خانگی و آشپزخانه ثابت مانده است. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در پاسخ به این پرسش که قیمت این لوازم تا پایان سال افزایش پیدا می کند یا خیر؟ تصریح کرد: بعید است که افزایش قیمتی تا پایان سال داشته باشیم، مگر آنکه اتفاق خاصی در خصوص نوسانات نرخ ارز رخ دهد.

نصیری در خصوص میزان تولیدات داخلی و وارداتی موجود در بازار گفت: هیچ آمار دقیقی از میزان تولیدات داخلی و وارداتی در دست نیست، چرا که بعد از تحریم ها؛ شرایط وارداتی در بازار کاهش یافته است. وی با اشاره به اینکه وضعیت لوازم خانگی در بازار بهتر شده است، افزود: عرضه و فروش کالا در بازار روند بهتری به خود گرفته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه در پاسخ به این پرسش که تولیدات کشور در حوزه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه، نیاز بازار را تامین می کند یا خیر؟ گفت: خوشبختانه کمبودی در این بازار نداریم و تولیدکنندگان لوازم خانگی با وجود کمبود مواد اولیه توانسته اند نیاز بازار را تامین کنند.

گفتنی است، جای خالی برندهای خارجی در حوزه لوازم خانگی فلزی فرصت مناسبی را جهت حضور پررنگ تر تولیدکنندگان داخلی فراهم آورده است که اگر به درستی از آن بهره برداری شود، می تواند گام بلندی جهت توسعه و برند شدن تولیدات داخلی باشد.