آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۷۲۶۰
ایران زندگی
۵

وزیر کشور: آسیب های اجتماعی در فضای مجازی نگران کننده است

وزیر کشور اعلام کرد: بهترین روش برای مقابله با آسیب های اجتماعی روش پیشگیری است.

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما؛ عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه صدو بیست و هشتمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: جلسه در تکمیل جلسه قبلی با موضوع تاثیر نهادهای دینی در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برگزار شد. وی ادامه داد: در جلسه قبل گزارشی ارائه و مشخص شد که نهادهای دینی با همکاری سایر نهادها می توانند تاثیر مثبتی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه گزارش ها، نظرسنجی ها و پیمایش های علمی صورت گرفته درباره تاثیر نهادهای دینی در حوزه آسیب های اجتماعی مثبت بوده است، گفت: قرار شد مصوبه های این جلسه به عنوان یک سند بالادستی تنظیم شود تا همکاری بین نهادهای دینی با تقسیم کار مناسب در هر بخشی مورد بررسی قرار گیرد که البته در این سند وظایف هر حوزه به خودش واگذار می شود. وی افزود: موضوع دیگری که در این جلسه مطرح شد بحث فضای مجازی بود که گزارشی از حوزه فضای مجازی و آسیب های آن ارائه شد، درست است که استفاده مثبت از فضای مجازی همواره مورد تاکید است، اما آسیب هایی که در فضای مجازی وجود دارد بیشتر از تاثیر مثبت آن و نگران کننده است. رحمانی فضلی ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفته شد کارگروهی تعیین و آسیب های مربوط به حوزه فضای مجازی به این کارگروه واگذار و آسیب های اجتماعی حاصل از فضای مجازی نیز کنترل شود، در واقع در کارگروه، استفاده مثبت از فضای مجازی به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

وی در ادامه به گزارش حوزه علمیه خواهران در این جلسه اشاره کرد و گفت: کمک گرفتن از حوزه علمیه خواهران موضوع دیگری بود که در این جلسه مطرح و قرار شد در کارگروه همکاری حوزه های علمیه خواهران و آموزش و پرورش با هدف کاهش آسیب های اجتماعی به صورت عملی مورد بررسی قرار گیرد تا از ظرفیت های حوزه در مدارس بهره بگیریم.

وزیر کشور گفت: آسیب های اجتماعی را فقط می توان در حوزه اجتماعی و به صورت پیشگیرانه حل کرد چرا که بهترین روش برای مقابله با آسیب های اجتماعی روش پیشگیری است، امیدواریم این مساله را از همین مسیر به پیش ببریم و به موفقیت برسیم.