آرشیو دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸، شماره ۵۵۸۱
رسانه
۵
صندلی داغ

تهیه کننده قدرتمند سریال قوی می سازد

مجید مظفری/ بازیگر

 سال ها پیش تجربه فیلمسازی را پشت سر گذاشتم و برای همین کم و بیش از دردسرهایی که در تولید فیلم و سریال وجود دارد باخبر هستم . تولید سریال یک کار جمعی است و وقتی یکی از ارکان جمع نتواند وظیفه اش را درست انجام دهد، کل پروسه زیر سوال می رود.

مهم ترین عنصر تولید یک سریال خوب، تهیه کننده قوی است. اگر شما تهیه کننده قدرتمند نداشته باشید هرقدر هم که برای بازیگر هزینه کنید به نتیجه نمی رسید برای همین خودم محال است به بازی در آثاری که تهیه کننده ناشناخته دارند پاسخ مثبت دهم. کم کاری ام هم دقیقا از همین جا ناشی شده یعنی چون نمی خواهم تن دهم به کار با افراد کم تجربه و بی تجربه ای که به دنبال استفاده ابزاری از بازیگران مجرب هستند، برای همین ترجیح می دهم هیچ پیشنهادی را نپذیرم و بیکار بمانم.

تجربیات بازیگری من در تلویزیون به واسطه بازخوردی که از مخاطب گرفتم تجربیات خوبی بود، ولی یکی از مشکلات ادوار مختلف تلویزیون  مسائل مالی بوده که همواره به کار ضربه زده. این که بازیگران باید چندسال از کارشان بگذرد تا طلب شان را از تلویزیون بگیرند اصلا زیبنده نیست.رسانه ملی رسانه معیار ماست. باید وجهه ملی بودن این رسانه چه رادیو و چه تلویزیون کاملا مشهود باشد. ملی بودن یعنی آن که تمامی نیروهای متخصص ایرانی بتوانند در رسانه ملی حاضر باشند. ملی بودن یعنی آن که جدای از مساله ای، ببینیم کدام یک بهتر می توانند سریال را جلو ببرند.

رسانه ملی ما ، هم عقبه روشنی دارد و هم نیروهای کارکشته ای، فقط باید ملی بودن را در تمام لایه های رسانه ملی به کار گرفت تا رسانه ما به مصداق واقعی کلمه، ملی باشد.