آرشیو یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸، شماره ۳۶۲۱
جامعه
۱۳

دریچه

آخرین وضعیت بازداشت شدگان اعتراضات آبان ماه

ایلنا: رئیس سازمان زندان ها درباره آخرین وضعیت بازداشت شدگان اعتراضات آبان توضیحاتی را ارائه کرد. علی اصغر جهانگیر گفت: یک کار جدی از سوی ریاست محترم قوه قضائیه برای بازداشت شدگان اعتراضات آبان در سراسر کشور انجام و تمام دستگیرشدگان به سرعت سامان دهی شده اند. او ادامه داد: درحال حاضر تمام بازداشت شدگان تعیین تکلیف شده اند. افرادی که لازم بود به دادگاه معرفی شده و بخش درخور توجهی از این افراد نیز آزاد شده اند. افراد معدودی که مانده اند نیز با اعزام به دادگاه تعیین تکلیف می شوند. رئیس سازمان زندان ها درباره آخرین وضعیت نوجوانان بازداشت شده در اعتراض های آبان گفت: آمار بسیار کمی از نوجوانان به کانون اصلاح وتربیت اعزام شده اند که این افراد نیز در حال تعیین تکلیف هستند.

اطلاعیه هواشناسی درباره کاهش 8 تا 12 درجه ای دما

شرق: سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه ای از کاهش هشت تا 12 درجه ای دمای کمینه در نیمه شرقی کشور خبر داد.  بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی، بامداد یکشنبه (22 دی) دمای کمینه هشت تا 12 درجه سانتی گراد در نیمه شرقی کشور کاهش می یابد که افزایش شدید مصرف شبانه حامل های انرژی و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی جنوب شرق را در پی دارد؛ بنابراین نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه درخصوص مدیریت حامل های انرژی و به کارگیری تمهیدات لازم برای کاهش سرمازدگی محصولات توصیه می شود. 

کلاهبرداری با نام «بیمه سلامت»

شرق: مدیرکل بیمه سلامت استان تهران با اشاره به برخی سودجویی ها از نام بیمه سلامت از سوی افراد شیاد و سوء استفاده از شرایط روحی بیماران، ضمن هشدار به مردم تاکید کرد: پرداخت هرگونه وجه خارج از صندوق بیمارستان و بدون دریافت رسید معتبر، با هر عنوانی ممنوع بوده و فاقد وجاهت قانونی است.سیدمحمد حسینی اظهار کرد: با توجه به اطلاع رسانی مکرر و اعلام موارد قابل کلاهبرداری از سوی افراد شیاد و سودجو، برخی با سوء استفاده از شرایط روحی بیمار، در تماس های تلفنی یا ارتباط حضوری و مجازی با خانواده ها و بیماران، به نام بیمه سلامت، وزارت بهداشت، یا سایر عناوین مجهول، اقدام به کلاهبرداری، اخاذی و درخواست وجه از بیمار یا همراهان وی می کنند. او گفت سودجویان تحت عناوینی مختلف ازجمله کارت بیمه تکمیلی، تامین دارو، کیسه خون، ملزومات پزشکی، مشاوره و... اقدام به کلاهبرداری می کنند.