آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۸
شهرستان ها
۷

خزر با ریل به خلیج فارس متصل می شود

اراک - خبرنگار کیهان : معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با تشریح آخرین جزئیات از خط ریلی کریدور شمال - جنوب گفت: خزر با ریل  به خلیج فارس متصل می شود.

سعید رسولی ، در پاسخ به سوالی درباره اینکه وضعیت قرارداد شرکت راه آهن با ذوب آهن برای تولید ریل به کجا رسید اظهار داشت: راه آهن جمهوری اسلامی ایران با ذوب آهن قرارداد دارد و  این قرارداد اکنون نیز جاری است و شرکت ساخت و زیربنایی حمل ونقل هم از این ریل ها خریداری و استفاده کرده است.

رسولی با اشاره به وصل شدن راه آهن ایران به راه آهن کشور آذربایجان (کریدور شمال-جنوب) گفت: این خط از خلیج فارس ادامه پیدا می کند و در مسیر شمال و کشورهای زیادی را پوشش می دهد.

 وی تصریح کرد: یک پایانه ریلی هم با سرمایه گذاری طرف خارجی درحال ساخت است، بخش هایی از آن درحال استفاده بوده و بخش های توسعه ای آن نیز درحال ساخت است، با ساخت و تکمیل این قطعه رشت و آستارا، کریدور ریلی شمال- جنوب به طور کامل اجرایی می شود، از رشت به سمت انزلی و بندر کاسپین اکنون درحال ساخت بوده که این هم جزو اولویت های بسیار جدی است.

رسولی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه «چه برنامه ای برای حل مشکل جابه جایی بار بخش معادن دارید؟»، گفت: در بخش معادن کمبود واگن نداریم بلکه در این بخش بسیاری مواقع واگن آماده بارگیری داریم. و به دنبال توسعه ناوگان هستیم، اما باید بهره وری شبکه را افزایش دهیم و مسائل تخلیه بارگیری را باید برطرف کنیم و  نباید واگن ما به سبب مسائل تخلیه بارگیری مدتی متوقف شود و  گلوگاه هایی که سبب کند شدن سیر قطار باری ما می شود باید برطرف کنیم.