آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۴۵۶۹
سیاست
۴
تاریخچه ترورهای موساد : برخیز و اول بکش (354)

شقایق ها را بچین

فصل سی و دوم: بمب گذاران انتحاری

رونن برگمن مترجم: منصور بیطرف

سه روز بعد از ضربه به خانه ابوراس، درست پیش از ساعت 6، یک مرد که لباس نظامی بر تنش بود و یک کوله پشتی بزرگی را حمل می کرد به گروهی از صدها سرباز ای دی اف که در خارج از پایگاه ارتش تزریفین در گرمای بعدازظهر منتظر ایستاده بودند، ملحق شد. ایستگاه اتوبوس و پست «سواری مجانی» سقف بلندی داشت تا مردم را از اشعه تند آفتاب مصون دارد و مردان در آنجا برای اتوبوس یا کسی که خوشحال از اینکه به سربازانی که برای شروع مرخصی کوتاه شان عجله دارند، پیشنهاد سوار شدن به خودرو را می دهد، منتظر بودند.

چند دقیقه بعد، یک گشت ای دی اف به ایستگاه نزدیک شد. آن مرد که یک بمب گذار انتحاری حماس بود، در ظاهر ترسید که رد او را زده باشند و دکمه را فشار داد.

9 سرباز کشته شدند و 18 نفر زخمی شدند.

حماس داشت به خاطر حمله ای که به خانه ابوراس شده بود و چهره های سیاسی اش را ترور می کردند انتقام می گرفت. حماس برای گرفتن انتقام به همان فناوری پایین، تاکتیک های ترور بالا برگشته بود که منجر به تشدید روانی اسراییل در وهله اول شده بود: بمب گذاران انتحاری.

این ماموریت به مرکز فرماندهی حماس در رام الله که تقریبا یک هسته در ارتباط با چندین بمب گذاران انتحاری بالقوه از بیت لقیا، یک دهکده فلسطینی در شمال غربی بیت المقدس داشت، واگذار شده بود. یک روز پس از جمله تزریفین، یک بمب گذار انتحاری دیگر به رستورانی در بیت المقدس اعزام شد اما او در آخرین لحظه به خاطر ترسی که بر او غلبه کرد عقب نشست. یک بمب گذار دیگر برای ماموریت استخدام شد، ایاب ابوسلیم، مرد جوانی که یک روز بعد خودش را در پست «سواری مجانی» منفجر کرد.

توضیح: استفاده از واژه تروریست های فلسطینی برای حفظ امانت در ترجمه است نه اعتقاد مترجم و روزنامه