آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۳۸۸
شهرستان ها
۷

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس: نگرانی درباره پسماندهای پتروشیمی شیراز همچنان وجود دارد

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس با بیان اینکه نگرانی درباره پسماندهای پتروشیمی شیراز همچنان وجود دارد گفت: فرصتی برای این پتروشیمی تعیین شده تا مسائل و مشکلات را رفع کند، طبیعتا اگر این اتفاق نیفتد و احساس شود که فعالیت ها سلامت مردم را به خطر می اندازد، برخورد قانونی و قضایی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

حمید ظهرابی با اشاره به ابراز نگرانی های مردم درباره پسماندهای پتروشیمی شیراز و برنامه های محیط زیست در رابطه با آن خاطرنشان کرد: به اداره کل محیط زیست مراجعاتی بوده که در رابطه با وضعیت پتروشیمی ابراز نگرانی کرده اند، البته برنامه ریزی ها و پیگیری ها برای ساماندهی و دفع بهداشتی پسماندهای پتروشیمی شیراز انجام گرفته است .

مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس در ادامه بیان کرد: وضعیت دفن زباله  و پسماند در مرودشت و در بسیاری از شهرها و شهرستان های استان فارس یکی از مشکلات جدی است و همواره یکی از دغدغه های محیط زیستی  بوده است .

این مقام مسئول اضافه کرد: متاسفانه در موضوع بازیافت پسماند در استان خیلی عقب تر از سایر استان ها هستیم و تا آنجا که امکان دارد پسماند را در مبدا جداسازی  کنیم که هزینه حمل و جداسازی مدیریت شود و در انتها مواد آلی را به کمپوست تبدیل و بازیافت کنیم تا پسماندها مجددا در چرخه طبیعت قرار گیرند.

متاسفانه سایت دفن زباله این شهر سال هاست با مشکل  مواجه است و شهردار این منطقه  نیز پیشنهاد سایت جدید داشته که محیط زیست نیز قول داده هرچه سریعتر مجوزهای لازم را صادر کند تا بتوانند سایت جدید را فعال کنند.

چندی پیش نیز حرف و حدیث های فراوانی درباره ورود فاضلاب آلاینده سمی از پتروشیمی شیراز به رودخانه کر مطرح  شد و  تلف شدن برخی احشام بر اثر خوردن آب های آلوده نیز به این موارد افزود.

در حال حاضر دو پرونده جداگانه به دلیل آلودگی هوا و آلودگی آب ناشی از فعالیت مجتمع پتروشیمی در دادگاه مفتوح است.