آرشیو چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۶۲
اقتصادی
۹

توئیتر

 بودجه کشور در دست کمیسیون تلفیق در حال بررسی است. کاربران توئیتر برخی مصوبات کمیسیون تلفیق را مورد توجه قرار داده اند. مالیات یکی از این موضوعات است. برخی کاربران زوایای مختلف آن را زیر نظر دارند. با تصویب کمیسیون تلفیق مسافران ایرانی برای سفرهای خارجی به جز عوارض خروج باید مالیات هم بپردازند. بسیاری از کاربران اخذ مالیات برای سفر خارج از کشور علاوه بر پرداخت عوارض خروج را نقد کرده اند. به نوشته یکی از کاربران «با وجود آنکه مهلت 15صنف از جمله وکلا، مشاوران حقوقی، مشاوران املاک و آرایشگاه های مردانه و زنانه، برای نصب کارت خوان تمام شد اما پزشکان بار دیگر مهلت گرفته اند.»

 کاربر دیگر نوشت: مثل «ضعیف کشی» می ماند، از پس پزشکان و وکلا بر نمی آیند ولی مسافران مجبورند دم سفر مالیات بپردازند. بزودی واژه و مفهوم مالیات عوض می شود.

 گزارش سازمان هواشناسی در خصوص سرمای بی سابقه در آخر هفته نیز برای کاربران توئیتر جلب بود. بسیاری از کاربران خاطرات سرمای سال 1386 را یادآوری کرده اند.

 کاربری نوشت: کارشناس هواشناسی می گوید موج سرمایی که از جمعه وارد ایران می شود در یک دهه گذشته بی سابقه است. باید حواسمان به مصرف انرژی باشد.

 اجلاس داووس نیز از نقد و نگاه کاربران توئیتر دور نمانده است. کاربری نوشت: خلاصه سخنرانی ترامپ در داووس؛ تعریف از خودش و اقتصاد امریکا در سه سال گذشته.