آرشیو یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۹۶۹۴
صفحه آخر
۱۲
کتابخانه

در انتظار خورشید

زینب سادات حسینی فر

کتاب «در انتظار خورشید»  اثر «رقیه قائمی» توسط انتشارات هزاره ققنوس به چاپ رسیده است و مجموعه ای از عواطف و تجربیات شخصی نویسنده است که در قالب متن های کوتاه با مخاطب به اشتراک می گذارد.

«رقیه قائمی» مجموعه ای از درگیری ها و احساسات شخصی خود را که در طول زندگی با آن ها درگیر است را با ارجاع به کتاب های مشهور و نقل قول بزرگان در اختیار مخاطب می گذارد و در این کتاب از چیزهایی مانند زمان، فراموشی، شروع دوباره، سفر و... حرف می زند و این شیوه را برای به اشتراک گذاشتن لحظات زندگی اش با دیگران انتخاب کرده است.

بخش هایی از کتاب در انتظار خورشید را می خوانیم : «بعضی وقت ها که می نشینی و روزهای رفته عمرت را تماشا می کنی، می بینی چه فرصت ها که از دست نداده ای! به خزان عمر رفته افسوس می خوری! با خودت که تعارف نداری. گیر می کنی میان تمام ای کاش هایی که فرصت هایش ازدست رفته و دیگر نیست. بعضی وقت ها حسرت روزهای به تاراج رفته مثل خوره به جانت می افتد. مدام پر و خالی می شوی از خواستن ها؛ اما انگار همیشه برای خواستن هایت یک نمی توانم در آستین داشته ای. بعضی وقت ها هست که تمام نتوانستن ها، نخواستن ها و نشدنی هایت، همه چیز را با خود غرق کرده و به ویرانی کشانده است. در این مواقع باید از تمام ویرانه هایی که در آن هیچ نیست بگریزی. دیگر مجالی برای دل دل کردن نیست. باید دنبال دستاویز روشنی بگردی؛ دنبال یک گرمی بخش. باید که بتوانی دوباره جان تازه ای بگیری؛ باید دوباره شروع کنی.»

علاقه مندان می توانند این کتاب را باقیمت 9500 تومان تهیه و مطالعه کنند.