آرشیو دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۴۵۷۳
هنر و ادبیات
۹
خبرنامه

از بهترین انیمیشن سال تا لغو حراج کریستیز در دوبی

درخشش «1917» در جشنواره ها

«کلاوس» بهترین انیمیشن جوایز آنی شد

انیمیشن «کلاوس» در جوایز سالانه انیمیشن «آنی» هفت جایزه از جمله جایزه بهترین فیلم و کارگردانی را دریافت کرد. در چهل وهفتمین دوره جوایز انیمیشن «آنی» که از سوی انجمن بین المللی انیمشن در لس آنجلس برگزار شد، «کلاوس» به کارگردانی سرجیو پابلوس محصولی از کمپانی نتفلیکس در هفت شاخه از جمله بهترین فیلم، کارگردانی، تدوین، طراحی تولید، طراحی شخصیت و استوری برد برگزیده شناخته شد.

درخشش دیکینز در مراسم سال فیلمبرداران

جایزه نخست جوایز سالانه انجمن فیلمبرداران امریکا به «راجر دیکینز» برای فیلمبرداری فیلم «1917» رسید. پنجمین باری است که راجر دیکینز، فیلمبردار بریتانیایی برنده جوایز سالانه فیلمبرداران امریکا انتخاب می شود. فیلم «1917» ساخته سم مندس در حالی جایزه بهترین فیلم بلند سی و چهارمین دوره از جوایز انجمن فیلمبرداران امریکا را به خود اختصاص داد که فیلم «فورد در برابر فراری»، «مرد ایرلندی»، «روزی روزگاری در هالیوود» و «جوکر» نیز در این شاخه به عنوان نامزد معرفی شده بودند.

«1917» برگزیده جایزه انجمن کارگردانان

درام جنگی «1917» به کارگردانی سم مندس، کارگردان بریتانیایی با کسب جایزه معتبر انجمن کارگردانان امریکا، قدم بزرگی به سوی کسب جوایز اصلی اسکار پیش رو برداشت. هفتادودومین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان امریکا (DGA) برندگان خود را طی مراسمی معرفی و سم مندس جایزه بهترین کارگردانی فیلم بلند را دریافت کرد.

لغو حراج کریستیز دوبی

خانه حراج کریستیز اعلام کرده برنامه حراج هنری خاورمیانه را در دوبی به دلیل کمبود آثار باکیفیت لغو کرده است. خانه حراج کریستیز در میان اضطراب حاکم بر فضای خاورمیانه اعلام کرد برنامه حراج هنری خاورمیانه را در دوبی که قرار بود ماه مارس (اسفند) برگزار شود، لغو می کند، ولی حراج سالانه خاورمیانه در لندن که قرار بود ماه اکتبر (مهر) برگزار شود، به قوت خود باقی خواهد ماند.