آرشیو دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۸۷
ورزش
۴

افشاگری مهاجم استقلالی درباره زد و بندهای فوتبالی

پول خارجی ها به جیب چه کسی می رود؟

فوتبال ایران با بحران دلار و یورو مواجه شده است. باشگاه ها همچنان بازیکنان و مربیان خارجی می گیرند و نمی تواند پولشان را پرداخت کنند. آنها هم شکایت می کنند و هر بار این هواداران هستند که باید استرس بکشند یا دست در جیبشان کنند و به باشگاه ها پول بدهند. در این بین همواره یک ابهام بزرگ وجود داشت. چرا مثلا بازیکنی که صد هزار دلار می ارزد در ایران قراردادی 500 هزار دلاری امضا می کند؟ آیا پشت پرده اتفاقاتی می افتد؟

محسن بیاتی نیا، مهاجم سابق استقلال که از مربیان جوان ایران است، در این باره حرف هایی شنیدنی می زند. او می گوید: «در آمدن آدم هایی که از خارج می آیند اتفاقات جالبی می افتد. من که 25 سال در این فوتبال بودم این صحبت را می کنم و با پوست و خونم آن را لمس کرده ام. متاسفانه از آمدن یک مربی به ایران با رقم های بالاتر و مربی بزرگ تر، کسانی که در این چرخه مافیایی فوتبال سود می برند، بیشتر خوشحال می شوند که اصلا آن مربی بیاید کار نکند و پولش را بگیرد و برود.»

او ادامه می دهد: «ویلموتس و کادرش دو میلیون و 600 هزار یورو برای هر سال، شفر یک میلیون و 200 هزار دلار، پسر شفر 70 هزار دلار، دبیاسی یک و نیم میلیون یورو... رقم ها را ببینید. اگر بخواهم بازیکنان را نام ببرم الحاجی گرو و نیومایر ده میلیارد تومان برای استقلال هزینه داشته اند، این آماری است که به گوش ما رسیده است. ایسما و منشا هر کدام 240 هزار دلار سال گذشته از استقلال گرفته اند. بگذارید مثال بزنم شما می روید یک مربی با کیفیت را با رقم مشخص خیلی کلان می آورید، اما بعد می روید محسن بیاتی نیا را که از خدایش است با 70 هزار دلار به اینجا بیاید و کسی او را نمی خواهد، با 500 هزار دلار می آورید، باقی پول چه می شود؟ چه کسانی در این خصوص دست دارند که ما در این شرایط اقتصادی بخواهیم از خارج بازیکن بیاوریم.»

او درباره دلایل این اتفاق می گوید: دلیل این اتفاق، مدیریت ضعیف است. مدیریت ما ورزشی نیست. کسی که مدیر می شود با خودش می گوید پنج مشاور می آورم که چهارتایشان دلال هستند و می گویند فلان مربی را بیاور که می توانند بازیکنانی که می خواهند را هم به او بدهند.