آرشیو سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۵۵۸۸
فرهنگ
۹

جزئیات همایش «سردار آسمانی» تشریح شد

تولید تئاتر زمانبر است و هنرمندان تئاتر خیابانی که هنری مردمی است، سریع تر می توانند اثری را آماده اجرا کنند. این مهم ترین دلیلی است که همایش ملی تئاتر «سردار آسمانی» با بخش تئاتر خیابانی کار خود را آغاز می کند. دیروز نشست خبری این همایش با حضور امیرحسین شفیعی، دبیر این رویداد برگزار شد و جزئیاتش به اطلاع رسانه ها رسید.

این همایش با حضور 16 گروه نمایشی از 12 استان از دهم بهمن کار خود را آغاز خواهد کرد و آن طور که مهر خبر داده، از نظر شفیعی، برگزاری این همایش در حالی که انصراف گروه های شرکت کننده در جشنواره تئاتر فجر داغ بود، اتفاقی ارزشمند محسوب می شود. گویا 37 اثر  به دبیرخانه این همایش ارسال شده و قرار است همایش در سه بخش برگزار شود که عبارتند از بخش های اصلی، ویژه و مساجد که سه اثر در بخش مساجد، یک اثر در بخش ویژه و12 اثر در بخش اصلی این همایش حضور دارند.

شفیعی اعلام کرده  هنرمندان ابتدای این مراسم ادای احترامی به مزار شهید سردار قاسم سلیمانی دارند و پس از آن قطعات نمایشی متناسب با زندگی و فعالیت های نظامی سردار اجرا خواهد شد، نقالی مرشد محسن میرزاعلی نیز در این مراسم اجرا می شود. همچنین در ادامه خانواده تئاتر از شهید حسین پورجعفری که در کنار شهید سردار قاسم سلیمانی به شهادت رسید، قدردانی خواهند کرد و 2نفر از هنرمندان شاخص در این افتتاحیه سخنرانی می کنند.

همایش ملی سردار آسمانی با هدف ادای دین هنرمندان تئاتر کشور به ساحت مطهر سپهبد شهید سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت و به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی و مجموعه فرهنگی گردشگری عباس آباد از 10 تا 23 بهمن  سال جاری در تهران و استان های کشور با حضور گروه های نمایشی برگزیده برگزار خواهد شد.

شفیعی در بخش دیگری از صحبت هایش عنوان کرد: پنج گروه از استان ها برای اجرا به تهران دعوت شدند. برای محل اجرا تلاش شده گستره بزرگی از دانشگاه تا آموزشگاه ها، مساجد و گلزار شهدا پیش بینی شده است، اما در شهر تهران مجموعه تئاتر شهر، پل طبیعت، میدان امام حسین(ع)، ده مسجد تهران، پلازای هفت تیر و ایوان انتظار مکان های برگزاری همایش هستند.