آرشیو چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۷۲
اقتصادی
۹

توئیتر

 با ادامه انتشار اخبار کرونا در چین تقاضا در این کشور برای واردات ماسک رو به افزایش است. کاربران توئیتر امروز به این موضوع واکنش نشان دادند. هم خبر ممنوعیت صادرات ماسک و هم افزایش قیمت آن مورد توجه کاربران قرار گرفت. کاربری نوشت: قیمت ماسک یکبار مصرف در مراکز توزیع عمده 3 برابر و در خرده فروشی ها تا 5 برابر رشد کرده است. همچنین قیمت دقیقه ای تغییر می کنند.

 کاربر دیگری نوشت: بازار ماسک تنفسی در دنیا و ایران داغ داغ شده. در چین به شدت ماسک کمیاب و ایران هم از امروز صادرات ماسک را ممنوع کرد.هم اکنون قیمت ماسک در ایران بین 700 تا 25 هزار تومان است.

 اجلاس گروه ویژه اقدام مالی در اوایل اسفند بار دیگر توجه کاربران توئیتر را به این موضوع جلب کرد. کاربری نوشت: اگر اف ای تی اف تصویب نشود کانال های انتقال پول بانک ها بسته می شود و افزایش قیمت دلار دور از انتظار نیست، همان طور که طی چند روز اخیر خبرهای مربوط به پایان مهلت تصویب آن، بازار ارز را تا حدودی معطوف به خودش کرده به طوری که به عنوان یک متغیر روانی در این بازار محسوب می شود.

 کاربر دیگری نوشت: اجلاس اف ای تی اف اوایل اسفند برگزار می شود اما هشتم آبان امسال، وزیر اقتصاد گفته بود: یک ماه قبل از اجلاس اصلی FATF، اجلاس مقدماتی آن تشکیل می شود و ما نیز باید پیش از برگزاری اجلاس مقدماتی گزارشی ارائه کنیم تا در این اجلاس وضعیت ایران بررسی و تعیین تکلیف شود.