آرشیو پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۷۳
فناوری
۱۱
آن سوی خبر

توئیتر به دنبال قوانین سختگیرانه علیه ویدئوهای جعلی

توئیتر قوانین سختگیرانه جدیدی را برای مدیریت ویدئوهای دستکاری شده که با استفاده از ابزار رسانه ای جعل عمیق (دیپ فیک) تولید شده اند، وضع کرد.

به گزارش ایرنا، براساس قوانین جدید توئیتر دیگر نمی توان آن دسته از ویدئوهای مبتنی بر جعل عمیق را که آسیب های احتمالی به همراه دارند، در پلتفرم این شبکه اجتماعی منتشر کرد. به علاوه این شرکت همچنین با برچسب زدن بر توئیت های حاوی مضامین مبتنی براین فناوری، به افراد کمک می کند تا محتوای حقیقی را از محتوای دستکاری شده تشخیص دهند.

براین اساس، توئیتر از تاریخ 5 مارس (15 اسفند) بر توئیت های حاوی «محتوای دستکاری شده یا ساختگی» نشان می گذارد، دامنه دیده شدن آنها را محدود می کند و به کاربرانی که قصد لایک یا بازنشر چنین مضامینی را دارند، هشدار می دهد.

دیپ فیک (Deepfake) یا جعل عمیق نوعی فناوری برپایه هوش مصنوعی است که در تولید یا تغییر محتوای ویدئویی استفاده می شود تا ویدئوی نهایی نمایانگر چیزی باشد که در واقع اصلا اتفاق نیفتاده است.

این تغییرات جدید نتیجه تلاش ها برای مبارزه با فناوری جعل عمیق است. توئیتر که اواخر سال گذشته وعده وضع چنین قوانینی را داده بود، دستورالعمل های جدید را براساس بازخورد کاربران تهیه و تدوین کرده است.

با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات ریاست جمهوری امریکا، به احتمال زیاد توئیتر به دنبال آن است تا از رسوایی های سیاسی متکی بر فناوری جعل عمیق و به راه افتادن کمپین های اطلاعات نادرست جلوگیری کند.