آرشیو پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۷۳
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

دستگیری 12 مدعی نفوذ در فرآیند انتخابات با گزارش شورای نگهبان

 خبر اول اینکه، دادستانی تهران از دستگیری مدعیان نفوذ در شورای نگهبان در رابطه با تایید صلاحیت انتخابات مجلس شورای اسلامی با گزارش این شورا و اقدام فوری قوه قضائیه خبرداد. به گزارش ایرنا؛ طی روزهای گذشته 12 کلاهبردار و مدعی نفوذ در شورای نگهبان، در رابطه با فرآیند تایید صلاحیت های انتخابات مجلس، دستگیر شدند.بنابراین گزارش، طبق بررسی های به عمل آمده، این شیادان در حالی اقدام به کلاهبرداری می کردند که طبق بررسی های انجام شده نه تنها هیچ گونه ارتباطی در شورای نگهبان نداشتند، بلکه رصدهای دقیق زیرمجموعه های نظارتی این شورا، منجر به شناسایی متهمان شده است. دادستانی تهران دراین گزارش افزود: کلاهبرداران در تماس با کاندیداهای مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان احراز نشده، به دروغ ادعای نفوذ دراین شورا و حل مشکل پرونده آنها در قبال دریافت مبالغ هنگفت را داشتند که با رصد دقیق حفاظت و اطلاعات شورای نگهبان، موضوع فورا در دستور کار دادستانی تهران قرار گرفت و با همکاری نیروی انتظامی و طی 24 ساعت این افراد دستگیر شدند. 

دادستانی تهران دراین گزارش تاکید کرد: بی شک دستگاه قضایی با قاطعیت به پرونده متهمان رسیدگی می کند، اما این موضوع که برخی از نامزدهای انتخاباتی و برخی از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی که صلاحیتشان احراز نشده است، ساده لوحانه به دام کلاهبرداران افتادند، جای تامل فراوان دارد. براساس این گزارش متهمان در حال حاضر در بازداشت به سر می برند و تحقیقات قضایی در حال انجام است.

جزئیات احکام معلمان بازداشتی در خراسان شمالی

 دست آخر اینکه، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: تشکل انجمن صنفی معلمان در این استان غیر قانونی است. این تشکل با سوءاستفاده های مالی، مرتکب برخی جرایم امنیتی شده است. 

به گزارش تابناک، حجت الاسلام اسدالله جعفری افزود: محکومیت قطعی که تاکنون برای این پرونده صادر شده است 2 سال حبس و 74 ضربه شلاق برای توهین به افراد برای متهم ردیف اول و برای همدستان وی 6 ماه حبس و شلاق و برای نفر سوم هم به دلیل نداشتن سابقه کیفری، حکم تعلیق تا 3 سال است.رئیس کل دادگستری خراسان شمالی اضافه کرد: بعد امنیتی این پرونده نیز 7 متهم دارد.