آرشیو پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۴
جامعه
۱۰

افزایش 5 تا 10 درجه ای دمای هوا در بیشتر مناطق کشور از امروز

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه از امروز در بیشتر مناطق کشور دمای هوا بین 5 تا 10 درجه افزایش می یابد، گفت: روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می شود.

صادق ضیائیان به ایسنا گفت: بر اساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی امروز برای بخش هایی از استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان های قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران بارش برف پیش بینی می شود.

ضیائیان با اشاره به اینکه روز جمعه برای بخش هایی از استان های مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده باران و برف دور از انتظار نیست، ادامه داد: روز شنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و از روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می شود.

به گفته وی، طی امروز و فردا خلیج فارس به ویژه مناطق مرکزی و شرقی آن، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

ضیائیان درباره وضعیت جوی تهران طی  امروز و فردا اظهار داشت: امروز کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد و به تدریج افزایش ابر و در بعدازظهر بارش پراکنده با حداقل دمای 4- و حداکثر دمای 10 درجه سانتی گراد و جمعه کمی ابری تا نیمه ابری همراه با وزش باد و گاهی وزش باد شدید و حداقل دمای صفر و حداکثر دمای 11 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.