آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۶
اقتصادی
۴

معاون وزیر کار: 100 هزار نفر از شاغلان روستایی بیمه می شوند

معاون اشتغال وزیر کار با بیان اینکه 70 درصد افراد شاغل روستایی فاقد بیمه بودند، گفت: تا پایان سال 100 هزار نفر از شاغلان مناطق روستایی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

عیسی منصوری در گفت وگو با ایسنا، درباره طرح اشتغال روستایی اظهار کرد: از پایان سال 1396 تاکنون 11 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای فعالان اقتصادی مناطق روستایی و عشایری درنظر گرفته شده و 122 هزار واحد کسب و کار از این تسهیلات بهره مند شده اند.

وی هدف گذاری و تعهد ایجاد شغل در ازای تسهیلات پرداختی در این طرح را 230 هزار نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون 197 هزار شغل جدید و خالص در راستای طرح اشتغال روستایی ایجاد شده و طی سالهای 1397 و 1398 سهم اشتغال روستاها افزایش و نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر کار تصریح کرد: سال گذشته، بیش از70 درصد افراد شاغل در طرح اشتغال روستایی فاقد پوشش بیمه ای بودند که بر این اساس مقرر شد تا در قالب ایجاد یک نظام بیمه ای،  افرادی که در گذشته شاغل شدند و همچنین شاغلان جدید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

منصوری در پایان با بیان اینکه برنامه ملی توسعه اقتصاد و اشتغال روستایی به زودی رونمایی می شود، اظهار کرد: در قالب اجرای برنامه اشتغال روستایی و عشایری 31 رسته کسب و کار مشخص شده که این رسته ها به ایجاد اشتغال پایدار منجر خواهد شد. ما امیدواریم تا پایان امسال 100 هزار نفر در قالب اجرای برنامه اشتغال روستایی از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره مند شوند.

گفتنی است، طرح اشتغال روستایی با هدف توسعه اشتغال در مناطق محروم روستایی، عشایری و مرزی در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفته است. به گفته کارشناسان، اجرای موفق این طرح موجب کاهش مهاجرت به شهرها، اشتغال زایی برای جوانان جویای کار و حل بیکاری در مناطق روستایی و عشایری می شود. بر اساس آمارها تا بهمن ماه امسال بیش از 13 هزار و 380 میلیارد تومان تسهیلات از طرف بانک های عامل به طرح اشتغال روستایی تخصیص داده شده که از این میزان 10 هزار و 900 میلیارد تومان پرداخت شده است