آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۸۰
سیاسی
۳

دیگه چه خبر

خبرنگار صدا و سیما به شبکه ضد ایرانی پیوست

 خبر اول اینکه، سایت تابناک از حضور یک خبرنگار صدا و سیما در شبکه ضد ایرانی «ایران اینترنشنال» خبر داد. در خبر این سایت آمده است: شبکه ایران اینترنشنال جمعه شب  گفت وگویی با احمد صمدی، خبرنگار اعزامی صدا و سیما به آلمان منتشر کرد که نشان می داد صمدی با حضور در استودیو این شبکه سعودی در لندن، درباره روابط ایران و ناتو موضع گیری می کند.

این حضور تاییدی بر آغاز همکاری این خبرنگار صدا و سیما با شبکه سعودی و احتمالا قطع ارتباط با رسانه رسمی ایران است. این خبرنگار پس از پایان ماموریت سه ساله اش در آلمان، درخواست یک سال مرخصی بدون حقوق می کند و در این کشور می ماند و در این مدت امور شغلی و اقامتش را پیگیری می کند و بازنمی گردد و حالا سر از لندن درآورده است. گفتنی است پیش از این مزدک میرزایی، از گزارشگران ورزشی صداو سیما هم به شبکه اینترنشنال رفته بود.

تبدیل حکم زندان 3 فعال صنفی معلمان به جریمه نقدی

 دست آخر اینکه، به دنبال تحصن معلمان سراسر کشور در اسفندماه 97، در روز 14 اسفندماه 97 برای سه عضو کانون صنفی معلمان قزوین، پرونده قضایی تشکیل شد که پس از بازجویی در دادسرا پرونده با قرار وثیقه 450 میلیون تومانی، به دادگاه انقلاب قزوین ارجاع گردید. به گزارش ایلنا، محمدرضا بهنام نژاد، مریم زیرک و سهیلا زال بیگ پس از دفاع در دادگاه انقلاب در روز 13 آبان 98 جمعا به مدت 24 ماه حبس تعزیری محکوم شدند که در پی اعتراض متهمین و وکلای آن ها به احکام صادره در دادگاه تجدید نظر، حکم حبس تعزیری به جریمه نقدی تبدیل شد و فعالان صنفی جمعا به پرداخت مبلغ 12 میلیون و 100 هزار تومان محکوم شدند.