آرشیو یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۰۶
جامعه
۱۰

وزارت بهداشت: بیماران خاص نگران تامین داروهای خود در نوروز نباشند

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت از تمهیدات اندیشیده شده برای تامین داروهای بیماران خاص در نوروز 99 خبر داد.

مهدی شادنوش به ایسنا گفت: از آنجایی که بیماران خاص دارای بیماری مزمن هستند، از گذشته شناسایی شده اند و بعید است که در طول ایام عید نوروز برای تهیه دارو با مشکل مواجه شوند.

شادنوش افزود: هر بیماری پزشک خود را می شناسد و با او در ارتباط است. همچنین دز دارویی که بیمار باید مصرف کند کاملا مشخص است و پزشکان تا پیش از فرا رسیدن ایام تعطیلات، بیماران خود را مدیریت می کنند.

وی ادامه داد: برای تامین دارو و تجهیزات در طول عید تمهیدات لازم اندیشیده شده و به هیچ عنوان نگرانی برای موجودی دارو نداریم و توزیع به دقت انجام خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و بیماری های وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه داروهای مصرفی بیماران خاص داروهایی نیست که توزیع آن هفتگی انجام شود، اظهارداشت: معمولا نیازهای دارویی بیمار بسته به نوع بیماری او برای چند ماه تامین می شود و هیچ نگرانی نخواهیم داشت.

شادنوش در پاسخ به سوالی درخصوص تامین داروی بیماران MPS در ایام نوروز نیز گفت: داروی این بیماران هم با کمک های سازمان های مختلف تامین شده است و در طول عید در اختیارشان قرار خواهد گرفت.