آرشیو دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۷۲۸۱
اقتصادی
۹

توئیتر

 بازگشت خاموشی ها به خاطر افزایش مصرف گاز در فضای توئیتر بازتاب زیادی داشت. سخنگوی صنعت برق از اعمال خاموشی های اضطراری ناشی از محدودیت سوخت نیروگاه ها در کشور خبر داد و تاکید کرد: این اقدام در جهت پایدار نگه داشتن شبکه برق بسیار ضروری است.

 کاربری نوشت: ای مردم! مصرف روزانه گاز در بخش خانگی و تجاری به 630 میلیون مترمکعب رسیده، برق تهران، مازندران، گیلان، خراسان، سمنان و آذربایجان به خاطر این مصرف قطع شده. آخه کجای دنیا در سرما تو خونه تاپ و شلوارک می پوشند! تو روخدا صرفه جویی کنید.

 کاربران توئیتر همچنین درباره رفتن برخی برندهای لوازم خانگی خارجی از بازار ایران دوباره واکنش نشان دادند. بیشتر واکنش ها به این اظهارنظرها بود که «ایرانیان دوستان روزهای سخت را فراموش نمی کنند؛ اما برخی شرکت های خارجی که در سال ها و ماه های اخیر صرفا با پذیرش قلدری امریکا، ایران را ترک کرده اند بدانند بازگشت به بازار ایران بسیار سخت خواهد بود. قانون تجارت می گوید، حفظ بازار از ورود به آن سخت تر است.»

 اما کاربر دیگری نوشت: بعد از برجام به شرکت هایی مانند رنو یا پژو که در زمان تحریم از ایران رفتند، اجازه بازگشت دوباره را دادیم. در خصوص این 2 برند لوازم خانگی هم احتمالا بازگشت شان به بازار ایران آسان و بدون چالش خواهد بود.