آرشیو شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۵۶۰۶
حوادث
۱۹

محاکمه غیابی عامل جنایت در پتوفروشی

پرونده کارگر پتوفروشی که فردی را با چاقو به قتل رسانده و با گذشت دوسال همچنان متواری است به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد تا او غیابی محاکمه شود.

به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، بعدازظهر 12 آذر 96 بود که درگیری خونینی در مغازه پتوفروشی در بازار تهران رخ داد. مرد جوان که زخمی شده بود به بیمارستان منتقل شد، اما به دلیل شدت خونریزی فوت کرد. پرونده ای در شعبه ششم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تشکیل و تحقیقات برای دستگیری متهم به قتل فراری که طبق گفته شاهدان کارگر مغازه پتو فروشی بود، ادامه پیدا کرد. این در حالی بود که صاحب مغازه پتو فروشی نیز که در روز جنایت در مغازه اش حضور داشت در جریان تحقیقات گفت: یک سال و نیم پیش من با مقتول معامله ای سر یک ویلا داشتم که در این معامله دچار اختلاف شدیم. بعد از فسخ معامله او به من بدهکار شد و حتی کارمان به شکایت کشیده شد. آن روز من و زنم برای ثبت سند خودرو به دفترخانه رفته بودیم و شاگردم در مغازه بود. روز درگیری مرد جوان حدودا 15 تماس تلفنی با مغازه ام داشت و باورش نمی شد مغازه نیستم و با شاگردم تلفنی دعوا کرده بود. وقتی به مغازه آمدم، مرد جوان هم به آنجا آمد و با شاگردم دعوا کرد. در آن لحظه بلند شدم تا آنها را از هم جدا کنم که چاقویی که دست شاگردم به نام حمید بود به دست من خورد و از ناحیه دست زخمی شدم. به کمک همسایه ها مشغول جدا کردن مقتول و شاگرد مغازه بودیم که چاقویی که دست حمید بود به سینه مرد جوان برخورد کرد و مرگش را رقم زد. شاگردم هم فرار کرد.

 پلیس در جست وجوی کارگر فراری بود اما با گذشت

 دو سال از این جنایت ردی از او به دست نیامد و وی مدام مخفیگاه های خود را تغییر می داد. سرانجام پرونده قاتل فراری به اتهام مباشرت در قتل عمد از سوی  احسان زمانی، بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران  با صدور جلب به دادرسی، به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد تا قاتل فراری به طور غیابی محاکمه شود.