آرشیو پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸، شماره ۳۶۴۶
جهان
۷

رویداد

نام مخالف پوتین بر میدان مقابل سفارت روسیه

روسای شهرداری شهر پراگ در نظر دارند برای گرامیداشت بوریس نمتسوف که از مخالفان برجسته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بود، در روز 27 فوریه، هم زمان با سالروز ترور او، نام او را بر میدانی در مقابل سفارت روسیه قرار دهند.

بازگشایی چندین خیابان مهم  در بغداد

چند خیابان و مکان عمومی مهم روز گذشته پس از ماه ها صحنه اعتراض، در عملیات فرماندهی بغداد در مرکز پایتخت بازگشایی شدند. فرماندهی عملیات بغداد دراین باره از بازگشایی خیابان ها و پل ها در مرکز پایتخت خبر داد و از معترضان خواست که وارد این مناطق نشوند.

محاکمه البشیر در لاهه

دولت سودان قصد دارد دیکتاتور سابق، عمر البشیر را که به اتهام جنایت جنگی تحت تعقیب است، به دادگاه لاهه تحویل دهد. از حدود یک دهه پیش دیوان کیفری بین المللی مستقر در لاهه، البشیر را از جمله به نسل کشی متهم کرده است.

ارائه لایحه اضطراری «ترور» در بریتانیا

دولت بریتانیا لایحه اضطراری برای پایان آزادی اتوماتیک محکومان تروریستی را به پارلمان ارائه کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس این لایحه، محکومان تروریستی الزاما باید توسط یک گروه عفو مشروط و پیش از آزادی تحت ارزیابی «خطر» قرار بگیرند.

تظاهرات فلسطینی ها در کرانه باختری

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی در کرانه باختری و غزه ساعاتی قبل از سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در شورای امنیت علیه طرح معامله قرن، تظاهراتی برگزار کردند.