آرشیو دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۱۳
شهرستان ها
۷

با حضور وزیر نیرو انجام شد: افتتاح 9 پروژه آب و برق در مازندران

ساری- خبرنگار کیهان: با سرمایه گذاری 877 میلیارد تومان 9 پروژه آب و برق در سطح استان مازندران افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

عملیات اجرایی طرح تصفیه خانه آب آشامیدنی شهر ساری از محل سد شهید رجایی که از سال 88 شروع شده بود با تامین اعتبار یک هزار و 370 میلیارد تومان به بهره برداری رسید. این تصفیه خانه قابلیت تصفیه 1500 لیتر آب سد شهید رجایی را در یک ثانیه دارد که حدود 500 هزار نفر از شهروندان ساری از آن بهره مند می شوند.

وزیر نیرو در ادامه سفر پست برق 400 مگاواتی روستای پاشاکلا جاده قائم شهر ساری را افتتاح کرد و عملیات اجرایی نیروگاه 500 مگاواتی شهرستان محمودآباد با سرمایه گذاری 3 هزار و 600 میلیارد تومان آغاز شد.

وزیر نیرو در این سفر همچنین دو نیروگاه برق 25 مگاواتی در شهرهای بابل و بابلسر با اعتبار حدود 4 هزار و 100 میلیارد ریال را افتتاح کرد.

طرح آبرسانی به 56 روستای مازندران هم با حضور وزیر نیرو افتتاح شد و بیش از 53 هزار نفر از روستائیان از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم بهره مند شدند.

برای اجرای طرح آبرسانی به 56 روستای مازندران قریب 530 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی هزینه شده است.

همزمان با افتتاح طرح آبرسانی به 56 روستا در مازندران، طرح آبرسانی به شهر سرخرود بهره برداری از دو سد لاستیکی در مازندران آغاز شد.