آرشیو چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۱۵
اقتصادی
۴

عضو کمیسیون تلفیق مجلس: عدم شفافیت یکی از دلایل مهم رد لایحه بودجه بود

عضو کمیسیون تلفیق مجلس عدم شفافیت را یکی از دلایل مهم رد کلیات لایحه بودجه 99 دانست و گفت: دولت باید بودجه ای را تنظیم و به مجلس ارائه کند که با شرایط جنگ اقتصادی همخوانی داشته باشد.

جبار کوچکی نژاد در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم، ضمن اشاره به موضوع رد کلیات لایحه بودجه 99 توسط نمایندگان مجلس، عدم شفافیت لازم در بخش های درآمدی و هزینه ای را از دلایل مهم آن ذکر کرد و اظهار داشت: دولت باید بودجه ای را تنظیم و به مجلس ارائه کند که با شرایط جنگ اقتصادی همخوانی داشته باشد.

وی وجوداشکالات اساسی در مفاد لایحه بودجه و لزوم حل و فصل نقاط تاریک آن توسط دولت را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: در بحث اوراق مشارکت دولت بیش از 80 هزار میلیارد تومان منابع در نظر گرفته بود در حالی که این حجم از اوراق بسیار خطرناک بوده و بدون شک تبعات بدی برای کشور به همراه دارد.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس فروش اموال دولت به مقدار بیش از 30 هزار میلیارد تومان را از دیگر منابع درآمدی پیش بینی شده دولت در لایحه بودجه 99 ذکر کرد و با بیان اینکه این مبالغ به هیچ عنوان تحقق پیدا نمی کند ابراز داشت: دولت در لایحه بودجه سال 99 فروش روزانه یک میلیون بشکه نفت را در نظر گرفته است که قطعا قابل دستیابی نیست.

کوچکی نژاد با تاکید بر اینکه بودجه رد شده سال 99 هیچ ربطی به جنگ اقتصادی نداشته و درآمدها و هزینه های آن غیرواقعی در نظر گرفته شده بود خاطرنشان کرد: در چنین شرایط حساس و خاصی انتظار داریم بودجه منعطف باشد و مجموعه درآمدهای آن از فروش اوراق گرفته تا فروش نفت واقعی بسته شود.

وی با بیان اینکه با چنین بودجه ریزی که دولت در لایحه بودجه 99 انجام داده است بدون شک کشور دچار کسری شدید بودجه می شود اظهار داشت: در جلسه علنی مجلس و با توجه به اشکالات یاد شده، نمایندگان کلیات لایحه بودجه را رد کردند تا دولت سریع تر اشکالات آن را برطرف کند.