آرشیو چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۱۵
اخبار کشور
۹

2700 بسته غذایی بین زلزله زدگان قطور خوی توزیع شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: 2 هزار و 700 بسته غذایی بین زلزله زدگان شهر قطور خوی توزیع شده و این روند همچنان ادامه دارد.

آیدین رحمانی، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این اقلام شامل آب، بسته های نان، گوشت، روغن و سایر اقلام مورد نیاز است، اظهار داشت: خدمات رسانی به آسیب دیدگان زلزله ادامه دارد و سه هزار و 500 تخته چادر، یک هزار و 200 تخته پتو و چهار هزار دستگاه والور برای زلزله زدگان ارسال شده است.

وی بیان کرد: مقرر شده بود با استقرار ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در 27 روستای قطور و خود این شهر عملیات آواربرداری در این منطقه از روز دوشنبه آغاز شود اما به علت اینکه خانوارهای آسیب دیده در حال جمع آوری وسایل خود بودند، این موضوع به سه شنبه موکول شد. وی اضافه کرد: بین سه هزار و 500 تا چهار هزار منزل مسکونی در این شهر از 50 تا 100 درصد تخریب شده ولی تلفات جانی به علت هوشیاری و آگاهی مردم در این زمینه وجود نداشت.

وی با بیان اینکه تمام واحدهای روستایی این منطقه بیمه بوده و اقدامات لازم در زمینه پرداخت خسارت و غرامت ها در حال انجام است، گفت: 27 روستا با پنج هزار خانوار درگیر این موضوع هستند که به علت پس لرزه های زیاد تصمیم به اسکان این افراد گرفته شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: کارکنان و ارزیاب های بنیاد مسکن استان نیز در این شهرستان حضور دارند و در حال ارزیابی خسارت های وارد شده به خانه های روستایی هستند.