آرشیو چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۱۵
اخبار کشور
۱۱

وزیر راه اعلام کرد: تکمیل 1000 کیلومتر راه روستایی در آینده نزدیک

وزیر راه و شهرسازی از تکمیل 1000 کیلومتر راه روستایی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد اسلامی دیروز در مراسم افتتاح منطقه یک آزادراه تهران-شمال اظهار کرد: یک هزار کیلومتر راه روستایی تکمیل و آسفالت شده است و یک هزار کیلومتر دیگر هم در دست تکمیل داریم که به دلیل بارش های فراوان کمی به تاخیر افتاد، اما به سرعت عملیاتی می شود.

وی افزود: در دولت های یازدهم و دوازدهم تاکنون 300 کیلومتر آزادراه بهره برداری شده است و بدین ترتیب جمع آزادراه هایی که در دولت های یازدهم و دوازدهم تکمیل و تحویل شد، موجب شد 35 درصد طول آزادراه های کشور افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، موضوع رفع مناطق آسیب پذیر از لحاظ حجم ترافیک و حوادث جاده ای دنبال شد و در سال جاری فقط از محل تبدیل جاده اصلی به بزرگراه یعنی احداث باند دوم 732 کیلومتر بزرگراه به بزرگراه های کشور افزودیم.

اسلامی همچنین درباره وضعیت آزادراه تهران-شمال یادآور شد: منطقه یک آزادراه 60 کیلومتر فاصله را بین تهران تا چالوس کوتاه تر می کند و یک ساعت و نیم صرفه جویی زمانی دارد همچنین طبق محاسبات اولیه ما 86 میلیون لیتر مصرف بنزین در سال کاهش می یابد.

وی توضیح داد: همچنین از مرزن آباد تا دزدبن در حال احداث باند دوم در جاده موجود هستیم و این موارد همه موجب گشایشی می شود تا مردم سریع تر و ایمن تر مسافت شمال را طی کنند، اگرچه قسمت اعظم کوتاهی فاصله بین تهران تا شمال با تکمیل منطقه یک آزادراه تهران - شمال محقق شد.

وزیر راه و شهرسازی از همکاری مناسب بنیاد مستضعفان در این پروژه قدردانی کرد.