آرشیو چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۲۲۴۱۵
صفحه آخر (جهان)
۱۲

سمیر جعجع، جلاد مسلمانان سرطان گرفت

منابع خبری فاش کردند،«سمیر جعجع» فرمانده سابق گروه های مسلح مسیحی و رهبر فعلی یکی از احزاب لبنانی، به سرطان ریه و مجاری ادراری مبتلا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شبکه تلویزیونی «الجدید» فاش کرد، «سمیر جعجع» رئیس جریان موسوم به «نیروهای لبنانی»، به سرطان مبتلا است و در حال حاضر این بیماری به مراحل پیشرفته خود رسیده و عمر جعجع رو به پایان است. او فرمانده گروه های مسلح مسیحی موسوم به «فالانژها» در زمان جنگ داخلی لبنان بوده و بعد از پایان یافتن جنگ، به عنوان یک چهره غربگرای ضد مقاومت، فعالیت سیاسی خود را آغاز کرده است.

بر اساس گزارش الجدید، جعجع تا کنون پنج بار به بیمارستان «گوستاو روسی» در «ویل جویف» فرانسه مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته است. او از سرطان ریه و مجاری ادرار رنج می برد، و تغذیه اش نیز دچار مشکلات زیادی شده است.

سمیر جعجع کیست؟

«سمیر جعجع» 67 ساله٬ به عنوان رهبر سابق حزب فالانژ ، ده ها مورد ترور سیاسی انجام داده و افراد زیادی را کشته است.

شبه نظامیان تحت فرمان سمیر جعجع همچنین، چهار دیپلمات ایرانی را در یک مرکز ایست و بازرسی خود ربوده اند و هنوز از سر نوشت آنها، هیچ اطلاعی در دست نیست.

سمیر جعجع همچنین، در کشتار «صبرا و شتیلا»، با نیروهای اسرائیلی در سال 1989 همکاری کرده است.

در عرصه سیاسی نیز جعجع به همراه دیگر رهبران جریان موسوم به «14 مارس»، مقابل جنبش جزب الله ایستاده و مزاحمت های زیادی را برای نیروهای مقاومت ایجاد کرده است.