آرشیو چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۵۶۲۰
رسانه
۸

مکتب خونه

در شماره 5614 روزنامه جام جم درباره شدوبن (shadow ban) یا همان ممنوعیت در سایه اینستاگرام گفتیم. از مفهوم شدوبن و گرفتار شدن در محدودیت آن تا چند گزینه برای فرار از این باتلاق؛ اما حالا در ادامه آموزش قبلی قرار است چند نکته برای اجتناب از شدوبن را به طور مفصل توضیح دهیم، پس در «مکتب خونه» امروز قلم به دست باشید، تشکچه ها را روی زمین بندازید، گوشی هایتان را از خورجین درآورده و به گوش باشید تا در مجازیست این شماره برایتان بگوییم؛ چطور می شود از شر محدودیت در اینستاگرام خلاص شد؟!

   استفاده از هشتگ های ممنوعه، ممنوع!

اینستاگرام برای استفاده از بعضی هشتگ ها که محتوای آنها خلاف قوانین این شبکه اجتماعی است، محدودیت های شدیدی ایجاد کرده؛ از هشتگ مربوط به حزب الله و سپاه ایران گرفته تا هشتگ هایی که توسط ربات ها مورد حمله قرار می گیرند. پس بعد از خواندن این مطلب، صفحه خودتان را بررسی و تمام هشتگ های مشکوک را حذف کنید!

    از ربات های افزایش عضو استفاده نکنید

ای کسانی که از اینستاگرام استفاده می کنید و مدام دنبال اضافه شدن دنبال کننده و مخاطب بدون تولید محتوای مناسب هستید، مطمئن باشید در حال حاضر هیچ کدام از ربات های افزایش عضو با این شبکه اجتماعی سازگار نیست و باعث بلاک شدن حساب کاربری شما می شود. پس پول خودتان را صرف خرید ربات نکنید!

    دست از سر لایک و کامنت بیش از اندازه بردارید!

اگر فکر کردید با لایک و کامنت های زیاد از حد می توانید مخاطب بالایی جذب کنید سخت در اشتباه هستید! اینستاگرام طبق ساز و کاری که دارد، حساب های کاربری که بیش از حد لایک و کامنت می گذارند را دست کم به مدت 24 ساعت محدود می کند و اجازه افزایش عضو را از آن می گیرد.

    از هشتگ های تکراری در پست ها استفاده نکنید!

اگر چندین پست را با یک هشتگ منتشر کرده اید، منتظر سایه سنگین اینستاگرام روی حساب خود باشید؛ چون این شبکه اجتماعی به شدت روی استفاده از هشتگ ها حساس است. برای همین حتما سعی کنید پست هایتان را با هشتگ های متفاوت به اشتراک بگذارید.