آرشیو چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۵۶۲۰
ورزش
۱۷

خلیل زاده: وضعیت پرونده شفر چند ماه دیگر روشن می شود

با جپاروف صحبت کردیم و زمان خواستیم

علی فتح ا...زاده سرپرست جدید استقلال در همین بدو ورودش به این باشگاه با مشکلات زیادی روبه رو شده است. استقلال مشکلات مالی زیادی دارد و باید در فرصتی کوتاه بدهی های معوقه خارجی را پرداخت کند. فتح ا...زاده هم چند باری در این باره صحبت کرده و گفته اگر موفق نشوند، جرایم سنگینی برای استقلال در نظر گرفته خواهد شد.

اسماعیل خلیل زاده، رئیس هیات مدیره آبی ها اما صحبت هایی می کند که نگرانی را تاحدودی برای هواداران کاهش می دهد. او ابتدا درباره پرونده های خارجی و جمع پول هایی که باید پرداخت کنند، می گوید: همان طور که هواداران هم در جریان هستند پرونده شفر هم تعیین تکلیف شد و باید 550 هزار دلار به این مربی پرداخت کنیم. او پول بیشتری می خواست، ولی موفق نشد و باید طلبش را بدهیم. پرونده جپاروف هم هست. با این بازیکن صحبت کردیم و از او زمان خواستیم. جپاروف به استقلال علاقه دارد و مشکلی ندارد دوباره منتظر بماند. باشگاه ازبکستانی که ایسما را از آنها گرفتیم هم پول خواسته که با آنها هم مشغول مذاکره هستیم. مشکل خاصی نیست. بدهی ما نسبت به بعضی باشگاه ها کمتر است و می توان این مشکلات را حل کرد.

او اضافه می کند: رقمی که باید پرداخت کنیم سرجمع حدود یک میلیون و 200 هزار دلار می شود. ان شاءا... می توانیم این پول را جور کنیم. از طرفی فراموش نکنید بخش عمده آن که مربوط به طلب شفر است، هنوز قطعی نیست.

خلیل زاده در پاسخ به این سوال که چرا قطعی نشده، پاسخ می دهد: به این دلیل که می توانیم به رای پرونده اعتراض کنیم. رای صادر شده بدوی است و باشگاه استقلال اعتراض خواهد کرد. بعد از آن پرونده به کمیته انضباطی فیفا می رود و اگر در آنجا هم به نتیجه نرسیم می توانیم پرونده را به cas یعنی دادگاه عالی ورزش ببریم و از خود دفاع کنیم.

او درباره دفاعیه استقلال در این باره می گوید: قطعا ما هم مدارک و مستنداتی داریم که ارائه خواهیم کرد. تکلیف این پرونده چند ماه دیگر روشن خواهد شد. در هر صورت امیدواریم مشکلات حل شود. فعلا باید حدودا نیمی از طلب ها را بپردازیم.

رئیس هیات مدیره استقلال درباره مسائل مالی باشگاه هم توضیح می دهد: تا الان 40 درصد پول بازیکنان را پرداخت کرده ایم و ان شاءا... بخش دیگری از آن هم پرداخت خواهد شد.