آرشیو یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸، شماره ۴۶۰۹
جامعه
۱۳
خبر

تست کرونای مینو محرز مثبت شد

حالم خوب است

روز جمعه بود که خبری در شبکه های اجتماعی دست به دست شد: مینو محرز به کرونا مبتلا شد. روز گذشته دکتر محرز اعلام کرد که به کرونا مبتلا شده اما حالش خوب است.

«تست کرونای من مثبت اعلام شده اما حالم خوب است و علائم دیگری هم ندارم؛ اما از اینکه در خانه مانده ام خسته شده ام و باید منتظر بمانم ببینم چه می شود. اکسیژن سطح خون من هم خوب است.» محرز، عضو کمیته کشوری مبارزه با بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این پیغام را از قرنطینه خانگی فرستاده است.

مینو محرز که در ماه جاری برای بسیاری بیشتر از پیش شناخته شد، پزشک، رییس مرکز تحقیقات ایدز ایران (IRCHA)، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران است. ایرنا در خصوص سوابق او نوشته است: «وی به عنوان کارشناس سازمان جهانی بهداشت درباره بیماری ایدز در ایران و منطقه مدیترانه شرقی پژوهش می کند و از سال 1394 که مرکز تحقیقات ایدز ایران (IRCHA) راه اندازی شد ریاست آن را بر عهده دارد. مرکز تحقیقات ایدز، نهاد پیشروی ایران در زمینه پژوهش های پایه ای و مبتنی بر جامعه درباره HIV/AIDS در ایران است. همچنین خانم محرز از جمله مسوولان و کارشناسانی است که از زمان شیوع ویروس کرونا با انجام مصاحبه های متعدد با رسانه ها از جمله ایرنا نقش مهمی از اطلاع رسانی و راه پیشگیری از این ویروس را داشته است.» این متخصص بیماری های عفونی در هفته های گذشته تبدیل به یکی از منابع موثق کسب آگاهی در مورد بیماری کرونا شده است و یکی از فعالان اصلی جریان آگاهی بخشی به مردم در مورد خطرات شیوع این بیماری در کشور. محرز در تاریخ 17 اسفند در مورد وضعیت همه گیری این ویروس در کشور به ایرنا گفت: «هنوز به مرحله اوج بیماری نرسیده ایم و همچنان شاهد ابتلای روزافزون به این ویروس هستیم. پیش بینی است که طی دو تا سه هفته آینده همچنان روند صعودی این بیماری را شاهد باشیم و بعد از آن روند نزولی بیماری شروع می شود.»