آرشیو شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۷۳۱۳
ایران زندگی
۵

اخبار

شمار مبتلایان به کرونا در کشور به 53183  نفر رسید

سخنگوی وزارت بهداشت آخرین آمار مبتلایان، بهبود یافتگان و جانباختگان کرونا را اعلام کرد. به گزارش ایسنا دکتر کیانوش جهانپور درباره آخرین وضعیت کرونا در کشور، گفت: از ظهر روزپنج شنبه تا ظهر روز جمعه و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2715 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده براثراین بیماری به 53 هزار و 183 مورد رسید.وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون 17 هزار و 935 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده اند. او گفت: متاسفانه تا ظهر روز جمعه  134 نفراز بیماران مبتلا به کووید19 در کشور جان خود را از دست دادند و مجموع درگذشتگان براثراین بیماری در کشور به 3294 نفر رسید.  جهانپورافزود: 4035 نفر از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند.

نمکی: بازگشایی کلیه مشاغل با مسئولیت ستاد ملی کرونا مغایرت دارد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه ای به رئیس جمهوری اعلام کرد که نامه وزارت صمت مبنی بر بازگشایی کلیه مشاغل با نقش، مسئولیت و جایگاه ستاد ملی مقابله با کرونا مغایرت دارد. سعید نمکی روز جمعه در نامه ای به حسن روحانی اعلام کرد که نامه قائم مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر بازگشایی کلیه مشاغل و مراکز کسب و کار که به استان ها ابلاغ شده با تصمیم های ستاد ملی مقابله با کرونا مغایر است. وزیر بهداشت دراین نامه به رئیس جمهوری نوشت که شعله های تصمیم آتش به اختیار هر دستگاه دولتی، غیردولتی، فرهنگی و مذهبی که مورد تایید نباشد، دامن نظام سلامت و متعاقب آن اقتصاد کشور را خواهد گرفت. نمکی در این نامه اعلام کرد که کاهش التهاب اولیه و شرایط مناسب ترکشوردر مقابل هجوم ویروس کرونا علاوه بر مرحمت الهی، آثار مدل مدیریت مبتنی بر کارشناسی، تدبیر و حمایت جمعی و گام های برنامه ریزی شده است و حرکت نسنجیده وغیرمنطبق با نظر کارشناسی می تواند آسیب های غیرقابل جبرانی به دنبال داشته باشد که امکان ایستادن نظام سلامت در مقابل هجمه های آن میسر نیست.

پاسخ وزارت صمت به اعتراض وزیر بهداشت

 نامه قائم مقام وزارتخانه وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان های استانی براساس دستور رئیس جمهور برای تامین اقلام مربوط به مبارزه با کرونا و کالا های مورد نیاز مردم بوده است و به معنی بازگشایی واحدهای صنفی و کسب وکار ها نیست.