آرشیو شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۳۲
شهرستان ها
۷

واحد صنعتی راکد در دشتستان با تولید مواد ضد عفونی احیا شد

واحد صنعتی تولید مواد شوینده در دشتستان استان بوشهر پس از چند سال رکود روز دوشنبه با تولید مواد ضد عفونی کننده فعالیت خود را از سر گرفت.

استاندار بوشهر به همراه جمعی از مسئولان این استان در جریان بازدید از روند آفاز فعالیت و تولید مواد ضد عفونی کننده شرکت ارکیده  از مجموعه گروه صنعتی مبارک گفت: این شرکت روزانه 18 هزار عدد ژل 300 سی سی و 12 هزار تن محلول ضد عفونی کننده تولید و وارد بازار استان بوشهر می کند.

عبدالکریم گراوند افزود: با توجه به  تامین نیازهای استان بوشهر در حوزه مواد ضد عفونی کننده این شرکت با جدیت و تمام وقت در حال تولید است.

وی ادامه داد: برای این تولیدات که بر پایه الکل است سرمایه در گردش باید تامین شود که با همه توان برای رفع موانع تولید به این شرکت ها که در این حوزه فعالیت دارند، کمک خواهیم کرد.

استاندار بوشهر گفت: امیدواریم در چند روز آینده همه نیازهای بازار استان بوشهر به این مواد برطرف شود و مردم نگران نباشند.

وی ادامه داد: همچنین یک واحد دانش بنیان نیز در حال آماده شدن و اخذ مجوزها برای ورود به چرخه تولید در این زمینه است.

گراوند بیان کرد: استان بوشهر در راستای تولید و تامین وسایل و تجهیزات مقالبه با کرونا پیشگام است و با استفاده ازظرفیت های فنی و حرفه ای و در کنارهم قرار گرفتن بخش خصوصی و دولتی در تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده علاوه بر نیاز استان به سایر استان های نیز ارسال خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: این شرکت پس از چند سال رکود با توجه به شرایط امروز به مدار تولید بازگشته و خط تولید خود را از مواد شوینده به مواد ضد عفونی کننده تغییر داده است.

حسینی افزود: با توجه به تقاضای بیش از حد جامعه به الکل، شرکت هایی که در استان الکل مورد نیاز خود را از شرکت جهان خرمای تامین می کردند با کمبود مواجه شده اند و در تلاش هستیم که از استان خوزستان این مواد را تامین کنیم.