آرشیو یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۳۳
اخبار کشور
۲

کیهان و خوانندگان

33110065 ساعت 3 تا 6 بعدازظهر

33916546 تمام ساعات شبانه روز

سامانه پیام کوتاه 30002323

اقدامات کشورمان برای مهار و شکست کرونا بی نظیر بوده است و این پیروزی جز با  مردم انقلابی و بسیج تمام امکانات و ایثار و فداکاری پزشکان میسر نمی شد. لذا از همه مسئولین خواهش می کنم به جای امید بستن به غربی ها و اجرای دیکته های آنان توجه ویژه ای به این اتحاد و همبستگی ملی مثال زدنی که در جامعه موج می زند داشته باشند.

علوی

  خبرهای مربوط به کرونا در کشورمان را دنبال می کنم و برای تمام بیماران و کادر درمانی دعا می کنم. خواستم از طریق این ستون در روزنامه به پزشکان و پرستاران و دیگر خادمان مردم بگویم که شکوفه های بهار بر روی درختان نویددهنده سالی پربار هستند و اگر مردم شش سال معطل وعده پوچ خارجی ها ماندند اما شما نشان دادید که هرگاه ننشستیم و برخاستیم، توانستیم، اما هرگاه پای میزی نشستیم، برنخاستیم.

3767—0919

کرونا را شکست خواهیم داد و عزت ملی و اقتدار اسلامی را به این کشور بازخواهیم گرداند و چرخ اقتصاد کشور را به حرکت درخواهیم آورد اما نه با برجام و مکمل های تحمیلی آن. با شکست کرونا دروازه های اقتصادی برخی کشورها برای واردات کالای ایرانی دیگر تحریم نخواهد شناخت.

2298—0919

امیدوارم مسئولین حالا متوجه شده باشند که با تکیه بر ظرفیت و نیروی انسانی داخلی می توان از مشکلات و سختی ها عبور کرد. مردم به شکست کرونا مصمم شده اند. قبل از امضای برجام هم می شد کمر تحریم ها را با همین روش شکست و الگوی مقاومت را به دیگر مردم آزاده جهان آموخت.

آ. خسروی

تحریم ها و بی کفایتی برخی مدیران همسو با خواسته های دشمنان، نتوانست مردم ایران را تسلیم توطئه ها کند. از سوی دیگر شیوع کرونا و نحوه مقابله کشورها با این ویروس نشان داد که کدام کشورها برای حفظ جان و سلامتی تک تک افراد جامعه شان ارزش قائل اند. آیا در آن کشورها همانند ما پزشکان و پرستاران مورد حمایت قرار می گیرند؟ آیا بسیجیان جان بر کف دارند تا در کنار دیگر نیروهای مسلح و... برای پاک کردن ویروس در سطح شهر داوطلبانه به جنگ با کرونا بروند در زمانی که مردم در قرنطینه خانگی هستند؟

آرین همتی

باز هم اثبات شد که حقوق بشر یک ابزار سیاسی و زورگویی در دست استکبار جهانی است. با شیوع کرونا در کشورمان سازمان های بین المللی مدعی حقوق بشر نسبت به تحریم های ایران توسط آمریکا بی تفاوت بودند بلکه اعضای غربی این گونه سازمان ها به اجرای تحریم های آمریکا علیه مردم ایران پایبند ماندند. اما روزی خواهد رسید که خودشان در گرداب آمریکا فرو خواهند رفت.

1700—0936

امسال «سال جهش تولید» نام گذاری شده است. امیدوارم همه دستگاه ها، سازمان ها و مردم در این جهت گام هایی موثر بردارند. در سال های قبل فقط مجموعه های دارای تفکر جهادی و انقلابی بودند که برای اجرای شعار سال و تحقق اهداف آن گام برداشتند و برخی هم تا پایان سال تنها شعار دادند یا شعار سال را روی بنرها یا بیلبوردها نصب کردند!

شادی

ژن های خوبی که بورسیه گرفتند یا ارزهای دولتی را از کشور خارج کردند الان کجا هستند؟ چرا در این روزهای کرونایی حرفی نمی زنند؟ اما در عوض پزشکان و پرستاران بی ادعا در کنار دیگر جهادگران حماسه ای را آفریده اند که دنیا را شگفت زده کرده است.

3885—021

هر سال افزایش دستمزد کارگران با تاخیر اعلام می شود، از مسئولین می پرسم که برای تصمیم گیری حقوق ناچیز کارگران چرا آن ها را این قدر در التهاب و نگرانی نگه می دارند؟

3991—021

ابهت پوشالی آمریکا و همپیمانانش با ویروس کووید - 19 فرو ریخت و باید منتظر فرو ریختن تمام ستون های استعمار در سرتاسر جهان باشیم و به زودی مردم این کشورها خواهند فهمید که لیبرال دموکراسی، یک فریب برای ثروت اندوزی نظام سرمایه داری بوده است.

یزدی ملاباشی

مردم ایران همواره پای کار بوده اند و در مواجهه با تحریم های ظالمانه دشمنان هم بر تداوم مقاومت و خودکفایی اصرار دارند. در حال حاضر هم یک عزم ملی برای شکست کرونا و به سمت قوی شدن شکل گرفته است. این موضوع برای مردم جهان که نه در تحریم بوده اند و نه طعم جنگ ها و توطئه ها را چشیده اند، حیرت آور است. آن ها سوال می کنند که مردم ایران اسلامی چگونه از این پیچ های خطرناک به سلامت عبور می کنند؟

3250—021

اگر امروز توانستیم به شکل قابل قبولی با کرونا مبارزه کنیم این اتفاق بزرگ بخشی پنهان هم دارد و آن حاصل تلاش و سال ها زحمتی است که در مراکز دانش بنیان کشیده شده است.

قمصری

کرونا اگرچه یک تهدید است اما فرصت های بسیاری را به کشورمان برای قوی تر شدن داد مثل تولید برخی تجهیزات پزشکی و بهداشتی، اتحاد و همبستگی ملی و شناخت بهتر دشمنان و عوامل نفوذی شان در داخل کشور.

6167—0912

اقتصاد کشورهای صنعتی با شیوع کرونا با افت شدیدی مواجه خواهد شد و برای تامین مایحتاج شان نیاز شدیدی به واردات پیدا خواهند کرد. این فرصت مناسبی است تا با جهش در تولید به بازار آن کشورها وارد شویم هر چند که همراهی آن کشورها در تحریم مردم ایران را هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد.

004—0910

شگفتی سازی مردم ایران در مبارزه با کرونا برای دیگر مردم دنیا این بود که به جای ترس از کرونا آرایش جنگی گرفتند. این الگو با زمینه های دینی، مقاومتی و شهادت طلبانه میسر می شد. مساجدتعطیل شد ولی به پایگاهی برای مبارزه بدل شد. بیمارستان ها هم که در خط مقدم نبرد هستند موفقیت چشمگیر در مداوای بیماران داشته اند. این ها و صدها نمونه دیگر همه و همه برگرفته از الگوی مقاومت است نه الگوی سازش و مذاکره.

4610—0902

وقایع پس از سیل، زلزله و کرونا در ایران یک چیز را به جهانیان ثابت کرد و آن اینکه مردم ایران اسلامی در هنگام وقوع هرگونه مشکلی می توانند تهدیدها را خنثی و آن ها را به فرصت تبدیل کنند.

0829—021

حالا بعد از سازمان بهداشت جهانی کشورهای غربی، بیش از گذشته به توان نظام پزشکی و سلامت کشورمان پی بردند و ما مردم این عزت ملی را مدیون زحمات پزشکان، پرستاران و بسیجیانی هستیم که جهادگرانه وارد میدان شدند و در مبارزه با کرونا، انقلابی عمل کردند.

5620—0902

رسانه های ضد انقلاب بارها نظام اسلامی را متهم به کوتاهی در مقابل شیوع ویروس کووید - 19 کردند. و حالا که 204 کشور و خصوصا قدرت های غربی بیش از ایران درگیر با این ویروس شده اند باید از این جماعت خائن و منافق پرسید که چه پاسخی برای دروغ هایشان دارند و چرا نسبت به ناتوانی شدید دیگر کشورها همانند آمریکا، ایتالیا، آلمان، فرانسه، اسپانیا، انگلیس و... در مقابله با کرونا لال شده اند و حرفی نمی زنند؟

مدیری