آرشیو دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۳۴
اقتصادی
۴

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی: قیمت مرغ تا کیلویی 9200 تومان کاهش یافت

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی گفت: قیمت هر کیلوگرم مرغ در سطح خرده فروشی به 9200 تومان تا 9700 تومان کاهش یافته است.

مهدی یوسف خانی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم از کاهش شدید قیمت مرغ خبر داد و اظهار کرد: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در سطح خرده فروشی و بازار تا 9200 تومان و نرخ اعلامی این محصول توسط اتحادیه به 9700 تومان کاهش یافته است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم مرغ گرم در کشتارگاه به 8500 تومان و نرخ پخش آن برای تحویل به خرده فروشی ها به 8700 تومان کاهش یافته است. ضمن اینکه قیمت اعلامی هر کیلوگرم ران مرغ توسط اتحادیه 9700 تومان و سینه مرغ  بی استخوان 18 هزار تومان است. رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی تصریح کرد: نرخ تخم مرغ در بازار افزایش یافته است به طوری که قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در خرده فروشی به 11 هزار تومان و شانه دو کیلوگرمی به 22 هزار تومان افزایش یافته است. یوسف خانی درباره دلایل کاهش قیمت مرغ گفت: چند دلیل را می توان برای کاهش قیمت مرغ در نظر گرفت، زیرا تولید افزایش یافته، مصرف کاهش یافته و از طرفی این محصول صادر نیز نمی شود. تقاضا برای خرید مرغ افت زیادی داشته و میزان عرضه این محصول در بازار بسیار بیشتر از تقاضا است؛ در این شرایط تولیدکنندگان با ضرر و زیان زیادی مواجه شده اند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: تعطیل شدن رستوران ها و تالارهای پذیرایی تاثیر زیادی در کاهش مصرف مرغ در کشور دارد و در مصرف این محصول در کشور صرفه جویی شده است.

یوسف خانی تصریح کرد: حدود 30 درصد از مرغ هایی که در رستوران ها و تالارهای پذیرایی استفاده می شود حیف و میل و دورریز دارد به طوری که مرغ هایی که سر میز می آید در صورت عدم مصرف دور ریخته می شود اما در منازل به اندازه نیاز پخته و در صورت باقی ماندن بعدا دوباره مصرف می شود. میزان تقاضا برای مصرف مرغ در کشور به نصف تولید رسیده یا به عبارتی میزان تولید دو برابر مصرف است.