آرشیو سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۵۶۲۹
حوادث
۷

زنگ خطر مرگ های الکلی در تهران

یک دختر و پسر نوجوان و 15 مرد جوان و میانسال بر اثر مصرف الکل متانول در 72 ساعت گذشته در تهران فوت شدند. رد پای دو مرد در ارتباط با فروش الکل صنعتی به دست آمد و آنها تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند.

 به گزارش خبرنگار جنایی جام جم، ساعت 9 و 45 دقیقه 10 فروردین امسال یکی از ماموران کلانتری ابوسعید با مصطفی واحدی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران تماس گرفت و او را در جریان مرگ مشکوک دختر 17 ساله افغان در یکی از بیمارستان های پایتخت قرار داد. با دستور قضایی تیمی از ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای بررسی ماجرا به بیمارستان حاضر شدند که در تحقیق از خانواده او معلوم شد وی بعد از مصرف الکل متانول در خانه حالش بد شده و بعد از آن که وی را به بیمارستان منتقل کردند فوت شده است. با شکایت این خانواده و تشکیل پرونده قضایی در شعبه یازدهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران تحقیقات پلیسی در این باره ادامه داشت تا این که ساعاتی بعد مرگ پسر نوجوان ایرانی به بازپرس جنایی گزارش شد. با تحقیق از خانواده وی نیز معلوم شد او سه روز پیش به مهمانی شبانه با دوستانش رفته بوده که در آنجا حالش بد شده و به خانه بازگشته بود. خانواده اش او را سریع به بیمارستان رساندند، اما بعد از سه روز تسلیم مرگ شد. این خانواده نیز گفتند که مرگ پسرشان بر اثر مصرف الکل متانول بوده است.

تحقیقات ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران برای رازگشایی از ماجرای مرگ مشکوک این دو نوجوان ادامه داشت تا این که طی 72 ساعت بعد از مرگ آنها ماجرای مرگ 15 مرد جوان و میانسال از طریق مسوولان شش بیمارستان پایتخت به بازپرس جنایی گزارش شد که در بررسی تیم تحقیق پلیس آگاهی پایتخت بر روی علت مرگ همه این افراد معلوم شد که آنها نیز بر اثر مصرف الکل متانول فوت شده اند. این در حالی بود که تعدادی از خانواده های قربانیان الکل متانول با حضور در پلیس آگاهی و دادسرای جنایی تهران شکایت های مشابهی را مطرح کردند و خواستار دستگیری فرد یا افرادی شدند که اقدام به فروش الکل متانول کرده اند. تحقیقات پلیسی در این باره ادامه داشت تا این که دیروز ماموران رد دو مرد را که در زمینه فروش الکل متانول به تعدادی از این قربانیان نقش داشته اند به دست آوردند.