آرشیو چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۹۷۳۷
بین الملل
۵

تاثیر کرونا بر فروش اسلحه در آمریکا

شبکه BBC در گزارشی نوشت به دلیل شیوع ویروس کرونا و افزایش نگرانی ها در زمینه هرج ومرج عمومی در آمریکا، خرید اسلحه رکورد زده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری BBC  گزارش داد که با گسترش شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا، شهروندان آمریکایی طی ماه گذشته به شکل بی سابقه ای به خرید اسلحه روی آورده اند.این گزارش افزود: رکورد خرید اسلحه از 20 سال پیش که پلیس فدرال آمریکا شروع به جمع آوری اطلاعات و ثبت خریدوفروش و مالکیت اسلحه ها کرده است شکسته شده است. بر اساس این گزارش، FBI در ماه مارس 2020، 7/3میلیون صورت وضعیت مالکیت سلاح ثبت کرده است که بالاترین میزان از سال 1998 است که پلیس آمریکا شروع به ثبت و صدور مالکیت سلاح کرده است. این آمار نسبت به مارس 2019 افزایش1/1میلیونی را نشان می دهد. 

فقط روز 21 مارس بیش از 210 هزار مورد ثبت خریدوفروش سلاح انجام شده است که بیشترین میزان برای یک روز در تاریخ آمریکا محسوب می شود. بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، آمارهای پلیس فدرال نشان می دهد که فقط در ماه مارس بیش از دومیلیون سلاح فروخته شده است. شهروندان در ایالت ایلینویز بیشترین سلاح را خریده و پس از آن تگزاس، کنتاکی، فلوریدا و کالیفرنیا قرار دارند که بیشترین سلاح را خریده اند.