آرشیو چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۷۳۱۷
جهان
۳

دو خط خبر

المسله: برخی خبرها حاکی است که ایتلاف سایرون (مقتدی صدر) و النصر (حیدر العبادی) از حامیان عدنان الزرفی، نخست وزیر مکلف عراق حمایت خود را از او پس گرفتند. این در حالی است که عمار حکیم به نمایندگی از جریان های سیاسی شیعه نام مصطفی الکاظمی را به عنوان نخست وزیر مکلف به برهم صالح داده است.

بی بی سی: دیوان عالی استرالیا حکم زندان کاردینال جورج پل، خزانه دار سابق واتیکان و یکی از قدرتمندترین مقام های کلیسای کاتولیک را نقض کرد. کاردینال پل در سال 2018 میلادی به اتهام ارتکاب جرایم جنسی در استرالیا توسط اعضای یک هیات منصفه گناهکار شناخته و به شش سال حبس محکوم شد.

روسیا الیوم: ایتلاف بین المللی به سرکردگی امریکا که مدعی مقابله با داعش است قرار بود دیروز سه شنبه از پایگاه نظامی «ابوغریب» در شمال بغداد نیز خارج شود و آن را به نیروهای عراقی تحویل دهد. این ایتلاف پیشتر از سه پایگاه در عراق خارج شده بود.

رویترز: امریکا گروه ناسیونالیست افراطی «جنبش امپراتوری روسی» را به عنوان یک سازمان تروریستی در لیست سیاه قرار داد. این نخستین باراست که امریکا چنین اقدامی را در رابطه با یک گروه طرفدار برتری نژادی سفیدپوستان انجام می دهد.