آرشیو شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۹، شماره ۲۲۴۴۳
جامعه
۱۰

هشدار شهرداری تهران نسبت به تبعات عبور مسافران مترو از 400 هزار نفر

لغو طرح ترافیک تا پایان مهار کرونا ادامه دارد

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام خبر ادامه لغو طرح ترافیک، هشدارداد: اگر تعداد مسافران مترو از 400 هزار نفر عبور کند، ظرفیت مترو جوابگوی فاصله گذاری اجتماعی نیست.

یوسف حجت با بیان اینکه لغو طرح ترافیک تا مهار ویروس کرونا ادامه دارد، به تسنیم گفت: این تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است؛ اگرچه با این کار ترافیک افزایش می یابد اما اولویت همه ما بهداشت و سلامت مردم است و ترافیک و آلودگی هوا در اولویت بعدی قرار  دارد.

حجت ادامه داد: در ترافیک افرادی که در خودرو هستند فاصله شان با دیگران رعایت می شود اما نگرانی ما این است که مردم برای کارهای غیر ضروری از منزل خارج شوند ولی در صورتی که ترددها برای امور ضروری باشد ایجاد ترافیک مسئله ای نیست.

وی افزود: هفته نخست بعد از تعطیلات در بیشترین پیک، شاخص ترافیک 80 و در هفته دوم شاخص 110 بود، البته این رقم نسبت به پیک 170 در شرایط سابق  عادی گذشته، پایین تر بود و بعید است که در هفته پیش رو نیز به این رقم برسیم زیرا هنوز مدارس، دانشگاه ها و برخی دیگر از مشاغل تعطیل هستند.

 عبور تعداد مسافران مترو از 400 هزار نفر، فاصله گذاری را ناممکن می کند

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه با توصیه به شهروندان برای حفظ فاصله فیزیکی در وسایل حمل و نقل عمومی و مترو، هشدارداد: اگر تعداد مسافران مترو از 400 هزار نفر عبور کند، ظرفیت مترو جوابگوی فاصله گذاری اجتماعی نیست و نمی توان توقع داشت این تعداد مسافر در مترو قرار گیرند و فاصله شان نیز حفظ شود.در هفته گذشته که تعداد مسافران حدود 350 هزار نفر بود، در برخی ساعات و مکان ها وضعیت از کنترل خارج می شد بنابراین نگرانی کنونی ما این است که تعداد مسافران مترو از 400 هزار نفر بیشتر شود.