آرشیو شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، شماره ۷۳۳۰
سیاسی
۳
ذره بین

می خواستند بیت رهبری را بزنند/ 400 نقطه اهداف امریکایی را آماده بودیم بزنیم

ناگفته های سردار حاجی زاده از تهدیدهای امریکا

فرمانده نیروی هوافضای سپاه  ضمن تشریح کیفیت کار و اهمیت پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور، ناگفته هایی از تهدیدهای امریکا بعد از ترور شهید سلیمانی و پاسخ ایران به آن را نیز روایت کرد.

سردار امیرعلی حاجی زاده پنجشنبه شب در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به منظور تشریح فرآیند پرتاب موفق ماهواره نظامی نور توسط ماهواره بر قاصد، گفت: می دانستیم که دشمنان به دنبال رصد این کار هستند و تلاش کردیم که به صورت چراغ خاموش کار را پیش ببریم. وی با بیان اینکه زمانی که این پرتاب را انجام دادیم از ایستگاه های تهران، زاهدان و چابهار ماهواره را کنترل کردیم، گفت: پس از 90 دقیقه که این ماهواره یک دور به دور زمین چرخید، سیگنال آن را در شمال غرب کشور دریافت کردیم. بین 3 تا 10 روز آینده برخی فرمان های آن صادر خواهد شد و تنظیمات آن کامل می شود و کاربری آن صد درصد می شود.

به گزارش سپاه نیوز، سردار حاجی زاده با بیان اینکه کار فضایی را حتما توسعه خواهیم داد، درباره تاثیر این کار بر قدرت دفاعی کشور گفت: اینکه داد امریکایی ها درآمده، نشان دهنده اهمیت این مساله است. آنها می دانند که ما به توانمندی جدیدی رسیده ایم و از این کار ناراحت هستند. وی ادامه داد: امریکایی ها سردار سلیمانی را شهید کردند؛ برای چه مسئولیت آن را قبول کردند؟ آنها می خواستند بگویند نماد مقاومت را زدیم تا فرماندهان مقاومت بترسند. اطمینان کاذبی پیدا کرده بودند که ایران پاسخ نمی دهد، وقتی دیدند مردم شعار انتقام می دهند، گفتند اگر ایران اقدامی کند، 52 نقطه را خواهیم زد؛ آن نقطه فرهنگی هم که می گفتند بیت رهبری بود اما دیدند که این کار انجام شد. سردار حاجی زاده با بیان اینکه آنها به دنبال این بودند که ایران را بی حیثیت کنند، گفت: اما به عکس ایران عزیز شد و ما امروز با افتخار اعلام می کنیم که یک ابرقدرت هستیم و با قدرت به ملت ایران قول می دهیم که فناوری فضایی را پیش می بریم و قوی خواهیم شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه آن روزی که عین الاسد را می زدیم، تصور خود ما این بود که پاسخ می دهند، خاطرنشان کرد: ما هم 400 نقطه را آماده کرده بودیم که بزنیم.