آرشیو پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، شماره ۳۷۲۰
جهان
۷

رویداد

اتهام زنی ترکیه به امارات

مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، امارات متحده عربی را متهم کرد که منطقه خاورمیانه را به هرج ومرج می کشد. او گفت که امارات همراه با مصر و برخی از کشورها، منطقه را به هرج ومرج کشانده است.

رکوردزنی کسری بودجه دولت فدرال آمریکا

رکورد کسری بودجه ماهانه دولت فدرال آمریکا در ماه آوریل شکسته شد و به 737.9 میلیارد دلار افزایش یافت. به گزارش آسوشیتدپرس، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که کسری بودجه دولت فدرال فقط در ماه گذشته میلادی 737.9 میلیارد دلار بوده که تقریبا سه برابر رکورد 235 میلیارددلاری کسری بودجه در ماه فوریه است.

درخواست برای تعویق بدهی های کشورهای فقیر

بیش از 300 قانون گذار در سراسر جهان از صندوق بین المللی پول و بانک جهانی خواستند تا بدهی های کشورهای فقیرتر را در میانه بحران کرونا به تعویق بیندازد. این درخواست که برنی سندرز، سناتور ایالت ورمانت و ایلهان عمر، نماینده مینه سوتا، آن را مطرح کردند، در حالی ارائه می شود که انتظار می رود تاثیر این اپیدمی بر کشورهای فقیر درگیر کرونا بسیار بالا باشد.

برگزاری اعتراضات در تونس

معترضان تونسی در استان تطاوین، مسئولان سیاسی را به فساد متهم کرده و انحلال پارلمان را خواستار شدند. معترضان تونسی همچنین سکوت قیس سعید، رئیس جمهور کشور در برابر خواسته های ساکنان این استان را محکوم کردند.

درخواست 6 کشور اروپایی از شورای امنیت

شورای امنیت سازمان ملل متحد سه شنبه شب جلسه مجازی در مورد ادعا های غربی مبنی بر به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه برگزار کرد که روسیه و چین از شرکت در آن خودداری کردند. در این نشست شش کشور اروپایی از شورای امنیت خواستند «مسئولان نظام سوریه را که در استفاده از سلاح شیمیایی در سال 2017 دست داشته اند» محاکمه کند.